Videanu vrea sa transforme Bucurestii in metropola europeana
Averea - 15.11.2005
 

Primaria Capitalei si-a facut ieri public planul de transformare a Bucurestilor intr-o metropola europeana. „Programul de dezvoltare al municipiului Bucuresti, care creioneaza principalele directii de dezvoltare ale municipalitatii, vizeaza cresterea calitatii vietuirii in Capitala. (...) Municipalitatea si primariile de sector isi asuma investitiile in infrastructura, atat de utile si necesare orasului, dar va fi si un partener valabil pentru sectorul privat, cel care identifica oportunitatile de dezvoltare ale orasului. Numai ca toti cei interesati sa investeasca in Bucuresti trebuie sa stie care sunt perspectivele de dezvoltare ale orasului“, a declarat ieri, in deschiderea conferintei „Oportunitati de investitii in municipiul Bucuresti“ primarul general, Adriean Videanu. El a asigurat ca, in prezent, sunt intrunite toate conditiile ca Bucurestiul sa-si inceapa marile proiecte de infrastructura.

Municipalitatea si-a ierarhizat deja problemele ce trebuie rezolvate in urmatorii ani si pentru care spune ca are deja resurse. „Cea mai importanta problema a Bucurestiului este cea de trafic, iar aici includ probleme de infrastructura stradala, parcari, fluenta circulatiei si, nu in ultimul rand, poluarea. Pana nu vor fi reglementate aceste probleme de infrastructura, nu putem vorbi despre dezvoltare in municipiul Bucuresti“, a subliniat Videanu. Acesta a evidentiat necesitatea inchiderii inelului principal care va permite descongestionarea traficului in centrul Bucurestiului, mentionand ca lucrarile la pasajul suprateran de la Basarab (care va costa 178 milioane euro) vor demara in primavara lui 2006. Intreg planul de investitii propus de Videanu se ridica, numai in ceea ce priveste infrastructura la circa 2,8 miliarde euro. Prezent la deschidere, premierul Tariceanu l-a asigurat pe Videanu de sprijinul total al Guvernului pentru schimbarea la fata a Bucurestilor.

Premierul a afirmat ca se impune modernizarea soselei de centura (care va dezvolta zona de sud a orasului), schimbarea tuturor trenurilor de metrou, refacerea stadionului „Lia Manoliu“ si construirea unei cladiri simbol pentru Bucuresti, dupa un concurs de arhitectura. In context, seful Cabinetului a criticat cladirea Palatului Parlamentului, „acest monument al kitsch-ului“. La randul sau, consilierul prezidential Theodor Stolojan a propus amenajarea unor spatii de parcare la statiile terminale de metrou, (pentru soferii care se deplaseaza pana la statia respectiva cu autoturismul si isi continua calatoria cu transportul subteran) si protejarea spatiilor verzi din interiorul si vecinatatea Capitalei.

Scheele vrea o Capitala moderna

Bucurestiul mai are multe de facut pentru a deveni un oras care sa merite statutul de capitala europeana, iar modificarile presupun elaborarea de proiecte coerente si necesita timp, a apreciat seful Delegatiei Comisiei Europene la Bucuresti, Jonathan Scheele. Printre cele mai importante probleme pe care municipalitatea trebuie sa le rezolve se numara cea a traficului, poluarii, parcarilor, reabilitarea cladirilor istorice si finalizarea unor imobile a caror constructie a fost intiata, a precizat Scheele.

Mircea Fica - Averea

15 November 2005