Procedura de atribuire a contractului de concesionare pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov a fost deblocată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).  Este vorba de un tronson de 58 km de autostradă care va lega cele două localităţi şi care ar trebui să descongestioneze traficul pe Valea Prahovei. 

28939-highway-construction.jpgCNADNR a fost obligată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor să continue procedura de atribuire a contractului pentru construcţia în sistem public-privat a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Astfel, Ministerul Transporturilor şi CNADNR trebuie să publice în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene o erată care să cuprindă criteriile de preselecţie, algoritmii de calcul aferenţi acestora, numărul minim şi numărul maxim de operatori economici. Totodată, CNSC a cerut decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioadă egală cu intervalul de timp în care procedura de atribuire a fost suspendată.

În decembrie 2012, CNSC a suspendat procedura de atribuire a contractului pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, în urma unei contestaţii depuse de compania chineză Communications Construction Company Limited. Chinezii erau nemulţumiţi de fişa de date a achiziţiei, parte din documentaţia de atribuire, elaborată de CNADNR, în cadrul procedurii de atribuire a contractului de concesionare lucrări privind proiectarea, construcţia, finanţarea şi întreţinerea tronsonului Comarnic-Braşov.

Construcţia autostrăzii nu este la prima încercare

Autostrada Comarnic-Braşov urmează să fie prima autostradă din România construită în sistem de parteneriat public-privat. Aceasta măsoară 58 km, iar contractul de concesiune pentru execuţia, exploatarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov este estimat la aproximativ 5,3 miliarde lei (1,2 miliarde euro).

Construcţia acestui tronson de autostradă a mai fost luată în discuţie, şi tot în sistem de parteneriat public-privat. Lucrările au fost însă amânate după ce Vinci-Aktor, consorţiul care câştigase licitaţia la finalul lui 2009, a anunţat în aprilie 2010 că renunţă la contract din cauza lipsei de fonduri. Consorţiul se angajase să proiecteze, să finanţeze şi să realizeze autostrada Comarnic-Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 ani, să administreze tronsonul în vederea recuperării investiţiei.

 

CITEȘTE ȘI: Statul nu mai finanțează autostrada Transilvania. Cu ce bani se va costrui?

 

8 ianuarie 2013