Vânzările magazinului IKEA din Zona Comercială Băneasa au ajuns la 349,24 milioane de Lei (TVA inclusă) în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2009. Numărul vizitatorilor magazinului a fost de 2,52 milioane, în timp ce numărul produselor vândute - de aproximativ 10 milioane.

Valoarea vânzărilor a scăzut cu 9% în perioada de referinţă, comparativ cu 1 ianuarie - 31 decembrie 2008. Aproximativ 60% din produsele vândute de magazinului IKEA între 1 ianuarie şi 31 decembrie 2009 au fost produse de mobilier, restul însemnând produse de accesorii şi decoraţiuni.

Cele mai bine vândute produse de mobilier au fost: corpurile de bucătărie din gama FAKTUM, cu peste 31.580 de bucăţi, fotoliile şi taburetele din gama POÄNG cu peste 19.980 de bucăţi, combinaţiile de dulapuri PAX, cu peste 19.930 de unităţi vândute, sistemele modulare de bibliotecă BILLY, cu peste 14.290 de bucăţi. Dintre accesoriile şi decoraţiunile pentru casă, cele mai bine vândute au fost: produsele din familia IKEA 365+ (tigăi, oale, borcane, ustensile de bucătărie), cu peste 198.890 de bucăţi, becurile economice SPARSAM, cu peste 156.420 de bucăţi, şi pernele şi pilotele din familiile de produse MYSA şi GOSA, cu peste 138.620 de bucăţi.

„În ciuda uşoarei scăderi a numărului de vizitatori şi a celui de produse vândute, magazinul din Bucureşti se menţine în prima treime în topul magazinelor IKEA din lume în privinţa vânzărilor înregistrate în 2009. Am observat încă din primele luni ale lui 2009 o tendinţă resimţită pe plan global: un comportament tot mai precaut al consumatorilor, pe fondul a ceea ce noi numim „o criză de încredere" în stabilitatea propriilor venituri în actualul context economic global. Cei care au investit în mobilier şi accesorii pentru casă în această perioadă au fost cei care şi-au planificat din timp astfel de achiziţii. Aşa se explică creşterea cu peste 50% a numărului de corpuri de bucătărie FAKTUM vândute.

Faptul că vânzările totale au scăzut cu un procent mai mic decât numărul vizitatorilor sau decât cel al produselor vândute înseamnă că s-au cumpărat mai puţine produse, dar la valoare mai mare, confirmând tendinţa de cumpărături planificate şi mai puţin la impuls", a declarat Cornel Oprişan, Retail Manager IKEA România.
Noua pagina de internet www.ikea.ro, care conţine acum toate produsele din gamă, detalii despre disponibilitatea lor şi despre serviciile oferite în magazin, a fost vizitat în perioada octombrie-decembrie 2009 de peste 257.000 de internauţi, dintre care peste 9.800 au descărcat instrumentul de planificare 3D a casei disponibil online.

Locul de joacă din interiorul magazinului a fost şi mai vizitat decât în 2008: peste 49.500 de copii şi-au petrecut timpul la locul de joacă din interiorul magazinului, în timp ce părinţii lor şi-au făcut cumpărăturile.
În topul celor mai vândute produse din restaurantul IKEA, unde au luat masa cea mai mare parte a vizitatorilor, se află în continuare chifteluţele suedeze: peste 2,2 milioane de bucăţi, urmate de hotdog-i: aproximativ 1,7 milioane de bucăţi (311 km), şi prăjiturile Almondy: peste 232.000 de porţii.

„Suntem în continuare optimişti în privinţa anului ce urmează, pentru că dincolo de actuala precauţie a consumatorilor, nevoile se acumulează, ele nu dispar. Ştim că e nevoie de multă muncă pentru a depăşi această „criză de încredere" şi mai ştim că avem toate resursele de care e nevoie pentru asta şi cunoştinţele pentru a gestiona optim aceste resurse. Modul nostru de lucru se bazează pe eficientizarea continuă a costurilor - pe care le transferăm în cele mai mici preţuri posibile, fără a face rabat de la calitate şi funcţionalitate. Cel mai bun exemplu în acest sens este faptul că începând din octombrie 2009, am scăzut preţurile a peste 850 de produse din catalog, în urma unui efort susţinut de reducere a costurilor.

Este modul nostru de a ne respecta promisiunea înscrisă pe copertă, şi anume că preţurile din catalog sunt valabile 1 an de zile şi sunt maxime", a subliniat Retail Managerul IKEA România.
Marca IKEA a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară. În anul de catalog 2009, pe toate cele 4 continente unde există magazine IKEA, numărul total al vizitatorilor a fost de peste 650 de milioane, iar numărul total al cataloagelor distribuite în anul respectiv, de 199 de milioane.

La fel ca şi celelalte magazine IKEA din lume, magazinul din România este operat prin sistem de franciză în baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., deţinătoarea conceptului IKEA şi singura companie din lume în măsură să acorde dreptul de franciză.

Compania care deţine franciza magazinului IKEA în România este Moaro Trading S.R.L.
Contact:
Daniela Şargu, Marketing Assistant, IKEA România. Email: [email protected]. Mobil: 0751.190.413.

14 January 2010