Vânzarea unei locuinţe este un demers stresant, în cele mai multe cazuri. Iar dacă întregul proces se desfăşoara iarna, atunci lucrurile sunt cu atât mai dificile. Este cunoscut faptul că vremea urâtă şi perioada sărbătorilor ţin clienţii departe. Cu toate acestea, există câteva idei practice care pot ajuta orice proprietar să încheie cu succes o vânzare, chiar şi în această perioadă a anului.

32715-for-sale-in-winter.jpgIarna face tranzacţiile imobiliare mai dificile atât pentru case cât şi pentru apartamente. Vremea potrivnică ţine clienţii în casă, grădinile s-au colorat în nuanţe pământii, departe de a fi atrăgătoare. Iar spre deosebire de zilele lungi de vară, în sezonul rece este mai puţin timp pentru prezentări, căci orice client vrea să vadă locuinţa şi pe exterior, la lumina zilei. Cu toate acestea, nu oricine îşi permite luxul de a aştepta clienţii tradiţionali din perioadă de primăvară-vară. Şi deşi este adevărat că sunt mai puţini clienţi iarna, este totodată cunoscut faptul că şi concurenţa venită din partea celorlalţi vânzători este mai mică. Tranzacţiile se pot încheia, aşadar, cu condiţia ca proprietarii să depună câteva eforturi pentru a face proprietatea atractivă, în ciuda dezavantajelor pe care le aduce sezonul rece.

Pentru o primă impresie bună, drumul către locuinţă trebuie să fie facil

În primul rând, proprietarii trebuie să înlesnească accesul posibilor clienţi la locuinţă. Iar dacă acest lucru este mai dificil în cazul celor care locuiesc la bloc, proprietarii de case trebuie să se asigure că aleile din curte sunt curăţate de gheaţă şi zăpadă, la fel cum vara, gazonul trebuie să fie îngrijit. Imaginea de ansamblu este una organizată, clienţii pot vedea ceea ce cumpără şi se crează un sentiment de încredere.

„Adesea, nici proprietarii, nici clienţii nu sunt conştienţi de cât de importantă este imaginea unei locuinţe în momentul vizionării. Şi unii şi alţii sunt convinşi că, la vizionare, se observă doar structura locuinţei, iar clienţii nu se uită şi la obiectele din ea. În realitatea însă, cumpărătorii îşi pierd aproape imediat interesul atunci când văd o locuinţă dezordonată”, au declarat pentru IMOPEDIA.ro oficialii Galaxy Imob.

Tocmai din această cauză, este important ca, pe timpul iernii, locuinţa să fie încălzită la momentul prezentării, pentru a-l face pe client să se simtă confortabil. Oricine îşi doreşte să cumpere o locuinţă în care se simte bine. În plus, clienţii care nu se simt bine în locuinţa vizitată, tind să petreacă mai puţin timp la vizionare şi să privească în grabă chiar şi posibilele puncte forte ale proprietăţii.

„Unii proprietari nu locuiesc în apartamentul sau casa pe care o vând, motiv pentru care nu consideră important să încălzească proprietatea înainte de vizionare. Noi recomandăm clienţilor noştri să pornească centrala sau caloriferele în ziua vizionării”, continuă oficialii Galaxy Imob.

O locuinţă bine luminată are mai multe şanse să se vândă repede

Proprietarii de case trebuie să folosească întotdeauna avantajul luminii naturale. Dar în această perioadă a anului, vremea mohorâtă sau ziua scurtă pot face lumina naturală insuficientă. Din acest motiv, clienţii pot rămâne cu dubii legate de calitatea casei. Astfel,  pentru vizionările din timpul zilei, obloanele, jaluzelele, perdelele şi draperiile trebuie să fie curate şi deschise cât de larg se poate, pentru a lăsa cât mai multă lumină să pătrundă în casă.

„În zilele fără soare, este indicat ca proprietarii să compenseze aprinzând luminile în toată casa, pe perioada vizionării, chiar şi în timpul zilei. Toate corpurile de iluminat trebuie să fie curate şi fără becuri lipsă. Clienţii acţionează în funcţie de prima impresie, aşa că totul trebuie să fie impecabil”, arată oficialii Home Expert.

Dacă locuinţa se află în apropierea unei rute de autobuz sau a unui drum naţional, ori altceva care presupune faptul că este deszăpezit cu prioritate, atunci clienţilor trebuie să li se sublinieze acest lucru. Drumurile accesibile chiar şi în iernile grele sunt un argument puternic pentru achiziţie. Iar acest lucru este valabil atât pentru cei care conduc cât şi pentru cei care folosesc mijloacele de transport în comun.

CITEŞTE ŞI: Război al preţurilor şi concurs de frumuseţe: clienţii caută locuinţe ieftine, care arată perfect