Randamentul segmentului de retail al pietei imobiliare din Romania va fi de 19,1 la suta, in perioada 2010 - 2014, unul din cele mai ridicate din regiune, potrivit unui studiu al DTZ Echinox, sugerand interesul crescut al marilor lanturi de hipermarketuri si supermarketuri.

15299-s1.jpegPotrivit lui Cristian Ustinescu, director de investitii al firmei de consultanta imobiliara DTZ Echinox, in Romania se observa o discrepanta intre asteptarile proprietarilor si dorinta potentialilor cumparator, fapt care inhiba incheierea tranzactiilor, se arata intr-un studiu remis Ziare.com.

"Aceasta discrepanta tinde sa se comprime de la 200 puncte procentuale la inceputul lui 2009, la 50 puncte procentuale, astazi. Suntem de parere ca activitatea investitionala in 2011 va avea retailul in prim plan, urmat de segmentul de birouri. Proprietatile cu un grad scazut de risc, cu contracte de inchiriere pe termen lung, amplasate in locatii premium, vor reprezenta tinta investitorilor", a spus Ustinescu.

Segmentul de retail, in special cel de "big box", care asigura venituri pe termen lung, cu angajament solid, suscita un interes deosebit, iar, in Romania, este bine reprezentant de marile lanturi de FMCG si operatori de bricolaj, se arata in studiu.

Pe segmentul spatiilor comerciale, investitiile imobilare dau un randament de 25,8 la suta in Moscova, de 13,6 la suta in Varsovia si de 13,5 la suta in Istanbul.


Sursa

24 noiembrie 2010