Vrei să îţi vinzi locuinţa, dar nu ştii care ar fi cel mai bun moment pentru a scoate oferta în piaţă? Chiar acum este momentul potrivit, spun specialiştii locali, susţinuţi de cei internaţionali. Cumpărătorii sunt mai numeroşi şi mai receptivi în această perioadă a anului, iar soarele şi natura reuşesc să îmbunătăţească aspectul oricărei proprietăţi. Însă vânzătorii trebuie să înţeleagă că o locuinţă nu se vinde doar pentru că este primăvară şi să nu neglijeze alte aspecte.

33894-casa_primavara.jpgUna dintre regulile nescrise ale pieţei imobiliare spune că lunile de primăvară sunt cele mai potrivite din tot anul pentru a scoate o locuinţă la vânzare. Explicaţiile sunt numeroase, iar motivele sunt variate, însă cererea este cea care dictează: clienţii aflaţi în căutarea unui cămin sunt mai motivaţi în această perioadă a anului, între marile concedii din an (cel din dedicat sărbătorilor de iarnă şi cel din timpul verii). Iar acestă regulă nu este valabilă doar în piaţa din România, ci şi în Europa sau în Statele Unite ale Americii.

„Este adevărat că primăvara şi toamna sunt cele mai bune momente pentru proprietari de a scoate locuinţa la vânzare, datorită cererii: clienţii sunt foarte decişi să cumpere. Mai mult, primăvara are nişte atuuri faţă de toamnă: totul este foarte verde, nivelul de serotonină creşte, ceea ce se reflectă şi în decizia de cumpărare, la urma urmei”, declară Georgiana Sandu, director de vânzări Neocasa.

„Într-adevăr, putem vorbi despre o tendinţă, este cea mai bună perioadă pentru a scoate la vânzare o locuinţă, în special datorită pieţei. Pornim de la ideea că iarna este mai greu să te muţi sau să reamenajezi, iar aici vorbim de orice tip de imobil. De asemenea, nu este de neglijat faptul că oamenii au altă stare de spirit primăvara, sunt mai deschişi, mai receptivi”, completează Claudiu Haţegan, broker/owner al agenţiei Klauss & Partners.

Majoritatea clienţilor caută să îşi cumpere noua locuinţă în lunile de primăvară, pentru a putea începe eventualele lucrări de reparaţii şi reamenajare, astfel încât acestea să se încheie până la începutul toamnei. Pe de altă parte, familiile cu copii preferă să achiziţioneze până în luna iunie, pentru a se putea muta şi renova pe perioada vacanţei de vară, când copiii pot rămâne la bunici. Motivele sunt diverse, însă statisticile conduc la aceeaşi concluzie: vânzările ating un vârf în lunile de primăvară, iar mai bine de jumătate dintre cei care se mută efectiv într-un nou cămin o fac la începutul verii.

„În lunile de primăvară observăm o creştere de aproximativ 20% a traficului pe portalul www.imopedia.ro , faţă de perioada septembrie-decembrie. Cumpărătorii îşi caută locuinţe chiar şi în mini-vacanţa de Paşte – în aceste zile nu observăm variaţii semnificative ale traficului de vizitatori, ba mai mult, pe anumite segmente se înregistrează o uşoară creştere a traficului”, arată Răzvan Muntean, General Manager IMOPEDIA.ro.

Avantajele sezonului trebuie susţinute de un aranjament al locuinţei

De asemenea, primăvara este considerat a fi cel mai bun anotimp pentru expunerea unei proprietăţi, indiferent că este vorba de un apartament la bloc sau de o casă cu grădină. După iarna mohorâtă, natura revine la viaţă, ceea ce conferă culoare chiar şi celor mai cenuşii clădiri. Însă specialiştii ne atrag atenţia că, indiferent de peisajul înverzit ce se poate vedea pe geam, nu trebuie să neglijăm micile reguli de amenajare a unei locuinţe înainte de a primi un potenţial client. (VEZI DETALII AICI: Sansele de vânzare a unei locuinţe, la mâna proprietarilor. Cum pregătim apartamentul, înainte de a-l scoate pe piaţă?)

  • Curăţenia generală şi reparaţiile minore, acţiuni obligatorii înainte de a scoate o locuinţă la vânzare
  • O proprietate luminoasă cucereşte clienţii: momentul ideal al unei vizionări este atunci când bate soarele în geamuri
  • Orice locuinţă arată mai bine cu mai puţină mobilă, iar împachetarea a cât mai multe lucruri personale îi oferă potenţialului client o viziune mai apropiată de viitorul său cămin

„Recomand tuturor proprietarilor să îşi pregătească cu atenţie locuinţa pentru vânzare – o mică igienizare, un mic aranjament. Mulţi nu iau în considerare cât de mult cântăresc nişte acţiuni mărunte, o „mică” preocupare este foarte importantă pentru a cuceri un cumpărător. În afara unei curăţenii, este necesar să rearanjeze puţin mobilierul, pentru a lăsa să se vadă dimensiune proprietăţii. În cele mai multe cazuri, este extrem de greu pentru un cumpărător să îşi imagineze cum ar putea arăta proprietatea goală, amenajată diferit sau recompartimentată”, punctează reprezentantul agenţiei Klauss & Partners.

În orice anotimp, cel mai important aspect este poziţionarea corectă a proprietăţii în piaţă

Însă atenţie: o proprietate poate arăta excelent, soarele şi grădina înflorită pot fi de vis, dar dacă preţul iniţial este mult prea ridicat, cumpărătorii se vor orienta cu uşurinţă către altceva. Perioada cea mai aglomerată din an presupune o competiţie mai intensă, iar vremurile în care clienţii plăteau oricât pentru o casă frumoasă sunt de demult apuse.

„Proprietarii trebuie să fie realişti, să asculte de feedback-ul venit din piaţă, de la cumpărători, altfel nu vor reuşi să găsească un client. Avem proprietari care stau deja de trei primăveri cu locuinţele la vânzare. Sigur, nu recomand niciunui vânzător să stabilească preţul după părerea agentului sau a cumpărătorilor, dar trebuie să fie puţin receptivi”, explică directorul de vânzări Neocasa.

 „Recomand vânzătorilor să nu neglijeze sfaturile agentului imobiliar şi să fie realişti atunci când stabilesc preţul proprietăţii. Până la urmă, poziţionarea corectă a ofertei în piaţă este cel mai important aspect”, conchide brokerul Claudiu Haţegan.

CITEȘTE ȘI Ce ai de pierdut, dacă stabileşti un preţ de vânzare prea mare?

 

17 March 2014