CEO-ul Coldwell Banker Affiliates of Romania a ales o nouă strategie care, crede el, va scoate compania la liman.Nicio zi fără contracte! Valoarea sau tipul tranzacţiei trec pentru Valentin Ilie în plan secund, pe o piaţă imobiliară aproape distrusă de lipsa clienţilor.

Foto:: Adevarul.ro Într-o după amiază de august, o sucursală plină de agenţi. Dăm şi de Valentin Ilie, care ne face semn discret să intrăm în sala de conferinţe, în timp ce vorbea la telefon cu o „doamnă în vârstă care vrea să vândă o clădire".

Dincolo de uşa de sticlă se aude vocea unui agent care spune: „Am închiriat două camere în Banu Manta cu 450 de euro".

Deşi este concediu, într-o lună „plină" de lipsă de activitate, brokerii imobiliari par destul de agitaţi. Pe un perete se afla o tablă plină de nume, sume şi diverse numerotări.

CEO-ul Coldwell Banker Affiliates of Romania observă că privesc tabla şi îmi explică fără să întreb că sunt tranzacţiile realizate de la începutul acestei luni. 14 în total. „Tranzacţiile se întâmplă, numai că acum diferită este valoarea lor, avem o medie de 30-40 de imobile tranzacţionate în fiecare lună", explică Valentin Ilie.

Închiderea temporară înseamnă dispariţie

Îl întreb ce i-a deschis apetitul către piaţa imobiliară. Spune că acest lucru s-a întâmplat acum opt ani, când a cumpărat un teren în interes propriu. „Atunci a trebuit să decid repede dacă vreau să fac real estate sau nu şi m-am gândit la interesul strict personal şi anume că din asta poţi face bani, bani mulţi", explică Ilie.

De atunci, el a „cochetat" cu întreaga piaţă de profil, iar în anul 2006 a decis să achiziţioneze licenţa internaţională a Coldwell Banker. „Am luat licenţa în 2006 spre final, la începutul lui 2007 i-am dat drumul. Ştiam că este ceva diferit faţă de competitori, mai ales pentru acea perioadă când piaţa românească era o piaţă aşezată, rezolvată, te puteai mişca în voie", spune CEO-ul companiei.

 

El crede că a fost o foarte bună decizie, iar lucrurile au mers bine, inclusiv în acest an dificil.

Consideră că o închidere temporară a oricărui business pe o perioadă de recesiune înseamnă că alegi să nu mai exişti pe piaţă.

Un an de activitate pe timp de criză îţi poate aduce poate cele mai importane experienţe şi cunoştinţe pe care le poţi dobândi în alţi mulţi ani de speculă când totul se întamplă haotic.

„Este simplu. Decizi şi atât, vreau să mai fiu pe piaţă ori ba! În cazul unui răspuns pozitiv, trebuie să ştii că e nevoie să munceşti asiduu pentru a obţine şi rezultate", este de părere Valentin Ilie.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că s-a terminat era agenţilor aroganţi, aşa cum îi numea până de curând, şi că un model de business sănătos este acela de a avea oameni care să înţeleagă afacerea.

Sursa

25 august 2009