0-1188-2408141051clipboard24.jpgBoomul din imobiliare a dus la o creştere a pieţei de profil până la cota de patru milioane de euro.

Febra construcţiilor rezidenţiale româneşti este motiv uriaş de bucurie pentru producătorii de uşi de garaj. Pe o piaţă estimată la circa patru milioane de euro, marii jucători sunt nemţii de la Hormann şi Gunther Tore, compania suedeză Cardo Door, precum şi autohtonii de la MCA. Vânzările cresc de la an la an. Asta şi pentru că românul este, şi în acest caz, atipic.

„Uşile de 300-400 de euro nu au mare succes în România. În schimb, sunt foarte căutate produsele scumpe, vârfuri de gamă, care pot ajunge şi la 4.500 de euro", spune Bogdan Cojocaru, directorul general al Hormann România.

Că românii încep să descopere şi să cumpere uşi de garaj acţionate prin telecomandă, la fel cum au văzut în filmele hollywoodiene, o demonstrează şi cifrele de afaceri ale unuia dintre liderii de pe piaţă.

Producătorul Hormann a realizat pe piaţa locală o cifră de afaceri de 9,2 milioane euro în 2007, în creştere cu 40% faţă de 2006 şi mizează anul acesta pe afaceri de 12 milioane euro, conform estimărilor companiei.
„Hormann România şi-a consolidat anul trecut poziţia de lider pe piaţa uşilor de garaj după ce realizările companiei au depăşit estimările iniţiale de creştere. De altfel, România se află în topul vânzărilor realizate de Hormann în 2007 în regiunea Europei de Est după Ungaria.

Pentru anul în curs ne propunem creşterea cotei de piaţă şi, implicit, a cifrei de afaceri cu aproximativ 30-35% până la circa 12 milioane euro", a mai spus Bogdan Cojocaru. Reprezentanţii companiei au mai declarat că anul acesta vor începe lucrările de construcţie a unui showroom în Bucureşti care va fi finalizat în 2009, printr-o investiţie de patru milioane euro.

Compania mai are ca obiectiv şi dezvoltarea de noi showroomuri în Timişoara şi Braşov, împreună cu distribuitorii locali. În prezent, Hormann deţine peste 45% din piaţa uşilor de garaj, 35% pe segmentul uşilor industriale şi o cotă semnificativă pe partea de uşi de interior şi uşi speciale.


MCA, singurul producător român cu greutate

Tot despre un trend ascendent al afacerilor de gen vorbesc şi reprezentanţii singurei companii româneşti care are un cuvânt de spus pe această piaţă. MCA Grup îşi propunea extinderea spaţiului de producţie şi depozitare prin construirea unor noi facilităţi în suprafaţă de 3.300 metri pătraţi în apropierea Bucureştiului. Reţeaua de distribuţie a produselor MCA este formată din aproximativ 600 de distribuitori. Compania deţine un procent de 20% din piaţa de uşi de garaj şi 25% din cea de rulouri pentru ferestre şi plase împotriva insectelor.

Sursa

13 February 2008