Degeaba îşi bat capul dezvoltatorii noilor blocuri de locuinţe să-şi vândă marfa oferind tot felul de premii şi reduceri.

Apartamentele vechi, la mare căutareCumpărătorii tot spre apartamentele vechi se îndreaptă.

Asta arată datele puse la dispoziţie de compania Coldwell Banker, conform cărora, în primele trei luni ale lui 2009, cel mai dinamic segment din piaţa imobiliară bucureşteană a fost cel al apartamentelor din blocurile vechi, construite în perioada 1950 - 1989.

Motivul? Lipsa cererii, generată de situaţia financiară şi de accesul deosebit de greu al populaţiei la creditare, care i-a determinat pe proprietarii de astfel de apartamente să taie chiar şi 40-50% din preţ faţă de perioada februarie-martie 2008, când s-a înregistrat maximul istoric de preţ plătit pe metrul pătrat util.

"Asistăm la reduceri considerabile faţă de perioada similară a anului trecut. De pildă, în cartierele Militari şi Drumul Taberei - zone în care există un fond mare de spaţii locative comparativ cu alte cartiere ale capitalei - oferta de apartamente în momentul de faţă este vastă şi într-o oarecare măsură atrăgătoare prin prisma preţului. Conştientizând că singura şansă pentru a tranzacţiona constă în ajustarea preţurilor, proprietarii nu au de ales. Astfel, preţurile pe metrul pătrat util au coborât la nivelul de 1.000 euro/mp pentru apartamentele cu 3 şi 4 camere şi 1.100-1.200 euro/mp pentru cele cu 2 camere, resprectiv pentru garsoniere. Acestea din urmă rămân în continuare cele mai solicitate, motiv pentru care există uşoara diferenţă de preţ", a declarat Cătălin Şerbănescu, managing partner Colwell Banker Banu Manta.

Pe de altă parte, specialiştii EuroMetropola susţin că apartamentele noi sunt cele mai căutate. "Cele mai cautate in aceste luni au fost apartamentele cu doua si trei camere, cu preturi pana in 150.000 euro. Sunt preferate locuintele nou construite, care prezinta multiple facilitati, dar, care totodata, ofera potentialilor clienti posibilitatea de a fi achizitionate cu rate la dezvoltator", spune Iulian Munteanu, Sales Manager EuroMetropola.

Acesta a precizat că "în ceea ce priveşte segmentul de vânzări, o parte importantă din tranzacţii a fost realizată în zona de nord a Bucureştiului, în perimetrul Casei Presei Libere, la baza achiziţiei stând accesul facil către centru, dar şi multitudinea spaţiilor verzi. Chiar dacă zona de nord a Capitalei primează în topul preferinţelor clienţilor, nu sunt excluse nici zonele centrale şi ultracentrale."

 

27 aprilie 2009