Nemulțumit de comisioanele percepute de banca la care contractase un credit, un bucureștean a reușit să anuleze comisionul de administrare și să-și recupereze comisionul de acordare a creditului.
42334-csalb.jpgAstfel, pentru acest client al băncii, costul creditului a scăzut cu aproximativ 39.000 de euro (perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro).
Bucureșteanul care a reușit să iasă învingător din disputa cu banca nu a apelat la instanța de judecată, ci la specialiștii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Aceasta este, dealtfel, cea mai mare sumă obținută până acum de negociatorii CSALB.
“Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creșterea sumelor pe care instituțiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiții mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relațiilor contractuale cu aceștia și pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanță“, a precizat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
Cazul a fost rezolvat după trei luni de discuții cu ambele părți implicate, banca și consumatorul.
CSALB este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.

 

10 January 2019