Trucuri de convingere a clientilor


Compact Info - 10.08.2006
 

Multi dintre locuitorii Bucurestiului s-au lovit de neseriozitatea sau chiar de lipsa de buna-credinta a unor agenti imobiliari. Iata care sunt trucurile prin care ei pot pacali clientii, in scopul de a obtine un profit cat mai mare.

Tentative - Trucurile agentilor imobiliari pot merge de la a ascunde cumparatorului viciile unui imobil pana la chestiuni mult mai grave, la limita legii, cum ar fi facilitarea sau sugerarea unor tertipuri pentru "vanzarea" unei proprietati care se afla sub incidenta Legii 112, si deci este revendicata. In ge-neral, clientii nu se pot baza pe consilierea agentului, desi el plateste pentru acest lucru.

Spre deosebire de alte tari europene, in Romania nu exista un cod deontologic care sa reglementeze comportamentul agentilor imobiliari si care sa stipuleze, de exemplu, ca acestia nu trebuie sa faca declaratii false sau inselatoare in legatura cu proprietatile scoase la vanzare.

Agenti fara pregatire

In plus, nu exista standarde de pregatire, astfel incat oricine poate deveni agent imobi-liar, persoane absolut neavizate ajungand sa ofere consultanta clientilor pentru care cumpararea unei case sau a unui teren reprezinta, in cele mai multe cazuri, cea mai importanta tranzactie financiara a vietii.

Iata cateva dintre capcanele in care clientul ar putea pica, indicate chiar de catre un profesionist din ramura, care a dorit sa ramana anonim:

Publicarea in ziare a unor oferte false de vanzare sau inchiriere sub pretul pietei, cu scopul de a atrage cumparatorul. Dupa ce ajunge la intalnirea cu agentul, acesta afla ca imobilul "tocmai s-a vandut/inchiriat". Dar, "pentru ca tot a facut drumul", i se prezinta alte oferte, mai scumpe, si este determinat pana la urma sa cumpere numai pentru ca se satura sa mai caute.

Publicarea de false anunturi la preturi mai mari, pentru a-i influenta pe proprietari sa mareasca preturile.

Umflarea pretului, cu sau fara stiinta vanzatorului.

Sugestia facuta clientului de a incheia actele de vanzare- cumparare pentru un pret mai mic decat cel platit efectiv, sub pretextul ca taxele vor fi mai mici. Clientul ar putea pierde ulterior la valoarea asigurarii pentru imobilul respectiv sau in cazul in care imobilul sau apartamentul ajunge sa fie pus garantie pentru obtinerea unui imprumut de la banca.

Vanzarea apartamentelor din blocuri unde apa calda este oprita. Unii dintre agentii imobiliari au grija sa nu atraga atentia clientului asupra acestui aspect pentru ca interesul lor este sa incheie tranzactia. Clientul are surpriza sa constate ca nu are apa calda abia dupa ce a devenit proprietar.

Abuzul de timpul clientului. Multi agenti nu reusesc sa respecte orele de vizionare si nu rare sunt situatiile in care clientul isi modifica programul pentru a intalni agentul la ora fixata, numai pentru a constata ca acesta nu are cheia si imobi-lul nu poate fi vizionat.


Geartu Amalia
Compact Info
 

10 August 2006