Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va fi gata peste patru ani, iar suma totală pe care statul român o va plăti în cei 30 de ani, respectiv finanţare, proiectare şi execuţie, se ridică la 4,8 miliarde euro.
Potrivit proiectului, această sumă de 4,8 miliarde euro cuprinde cheltuielile cu împrumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu împrumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare şi întreţinere se ridică la 323 milioane euro, taxele şi impozitele şi alte costuri - 584 milioane euro şi inflaţia - 146 milioane euro.
Contractul de concesiune al autostrăzii Comarnic-Braşov a fost câştigat de consorţiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS şi Aktor SA, valoarea totală a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro.
Concesiunea presupune ca firmele să construiască autostrada din fonduri proprii, urmând ca de la data când se preia amplasamentul statul să achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.
Tronsonul Comarnic-Braşov are o lungime de 58 km şi este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrăzi Bucureşti-Braşov.
19 January 2010