Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi office din cadrul firmei de consultanţă imobiliară Colliers International, spune că România trebuie să vină cu o poveste economică frumoasă pentru a redeveni atractivă în ochii marilor investitori imobiliari, care au uitat în ultimii doi ani de România, deşi preţurile s-au ajustat semnificativ.

16635-0-14548-capitalhm_72e64cc87b.jpg"Competiţia este foarte mare acum în Ungaria sau Cehia, unde sunt active toate fondurile germane. Piaţa este foarte încinsă şi în Polonia, unde se fac tranzacţii la randamente de 6,25% - 6,5% în euro pe an (faţă de 8%-10% în România - n.red.). Aceşti investitori ar putea să se uite şi la piaţa locală din a doua jumătate a anului, dar este foarte greu să vindem România fără o poveste economică bună şi o situaţie generală stabilă", apreciază Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi office din cadrul Colliers International.

Înainte de prăbuşirea pieţei imobiliare, o serie de giganţi se arătau interesaţi de imobiliarele româneşti, precum GE Real Estate, ING Real Estate, familia Rothschild, Warburg Pincus sau o divizie imobiliară a Deutsche Bank aveau alocate pentru România sute de milioane de euro. După 2008 aceşti investitori au îngheţat investiţiile, iar acum o parte dintre ei au reînceput să se uite către Europa Centrală şi de Est, dar par a se opri deocamdată în Ungaria.


Sursa

28 February 2011