Băncile luptă cu toate armele pentru a prinde puţinii clienţi de pe o piaţă încă amorţită de criză. Şi cum publicitatea este sufletul comerţului, fiecare dintre ele investeşte puternic în acest segment. Cel mai puternic se investeşte la nivel on-line, unde este şi mai ieftin, şi mai eficient. Top zece cele mai mediatizate bănci arată că într-o singură lună, pe internet au fost peste 10.000 de apariţii ale băncilor, se arată într-un studiu Mediafax.
BCR şi BRD joacă puternic în toate segmentele online
Cele mai importante zece bănci au înregistrat împreună 10.263 de menţiuni în mediul online, dintre care aproape o treime (31%) sunt în contul BCR. Aceasta este urmată de BRD (15% din totalul menţiunilor) şi, la egalitate pe locul al treilea, de Alpha Bank, CEC Bank şi Raiffeisen Bank (8%). Topul este completat de UniCredit şi Banca Transilvania (7%), Bancpost (6%), ING Bank şi Volksbank (5%).
În timp ce BCR şi BRD se situează pe primele locuri în toate cele patru categorii de surse online analizate - site-uri, bloguri, Twitter şi Facebook -, restul băncilor ocupă poziţii diferite în ierarhiile pe categorii. De exemplu, Banca Transilvania (locul 7 în clasamentul general) este mai vizibilă pe Twitter şi Facebook decât alte şapte bănci, Alpha Bank a fost mai puţin menţionată în social media decât pe site-uri, iar Volksbank (locul 10 în ierarhia generală) are o cotă mai mare din menţiunile utilizatorilor de Twitter decât din cele ale jurnaliştilor site-urilor monitorizate.
Analiza se referă la perioada 20 mai - 20 iunie şi a luat în calcul primele zece bănci din România din punctul de vedere al activelor deţinute. Monitorizarea a fost realizată pe site-uri,
bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 54.500 de surse online urmărite de Mediafax Monitorizare.
28 June 2011