Băncile luptă cu toate armele pentru a prinde puţinii clienţi de pe o piaţă încă amorţită de criză. Şi cum publicitatea este sufletul comerţului, fiecare dintre ele investeşte puternic în acest segment. Cel mai puternic se investeşte la nivel on-line, unde este şi mai ieftin, şi mai eficient. Top zece cele mai mediatizate bănci arată că într-o singură lună, pe internet au fost peste 10.000 de apariţii ale băncilor, se arată într-un studiu Mediafax.

Cele mai mediatizate banciBCR şi BRD joacă puternic în toate segmentele online

Cele mai importante zece bănci au înregistrat împreună 10.263 de menţiuni în mediul online, dintre care aproape o treime (31%) sunt în contul BCR. Aceasta este urmată de BRD (15% din totalul menţiunilor) şi, la egalitate pe locul al treilea, de Alpha Bank, CEC Bank şi Raiffeisen Bank (8%). Topul este completat de UniCredit şi Banca Transilvania (7%), Bancpost (6%), ING Bank şi Volksbank (5%).

În timp ce BCR şi BRD se situează pe primele locuri în toate cele patru categorii de surse online analizate - site-uri, bloguri, Twitter şi Facebook -, restul băncilor ocupă poziţii diferite în ierarhiile pe categorii. De exemplu, Banca Transilvania (locul 7 în clasamentul general) este mai vizibilă pe Twitter şi Facebook decât alte şapte bănci, Alpha Bank a fost mai puţin menţionată în social media decât pe site-uri, iar Volksbank (locul 10 în ierarhia generală) are o cotă mai mare din menţiunile utilizatorilor de Twitter decât din cele ale jurnaliştilor site-urilor monitorizate.

Analiza se referă la perioada 20 mai - 20 iunie şi a luat în calcul primele zece bănci din România din punctul de vedere al activelor deţinute. Monitorizarea a fost realizată pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter şi pagini publice de Facebook - în total, circa 54.500 de surse online urmărite de Mediafax Monitorizare.

28 iunie 2011