Constructia, profilul dezvoltatorului, implicarea bancii, utilitatile si transparenta contractului sunt variabilele care trebuie luate in calcul pentru succesul unei tranzactii imobiliare.Desi pana recent vanzarea "off plan" a fost nu numai o moda, ci si o decizie rentabila, odata cu dificultatile economice lucrurile s-au schimbat.

sursa:wall-street.roConstructia

Astfel, este important ca imobilul/ansamblul sa existe, ca un comparator sa aiba siguranta ca aceasta constructie continua si se finalizeaza. Gradul de siguranta este clar altul atunci cand vezi ca se lucreaza intensiv, ca dezvoltarea avanseaza permanent.

"Este foarte greu, daca nu imposibil, sa convingi un potential client sa cumpere in stadiu "off plan" in ziua de azi. Accesul la finantare este mult mai greoi, iar oamenii vor sa fie siguri ca fac o afacere buna. Daca nu le arati produsul, daca periodic nu le poti demonstra inaintarea lucrarilor, nu mai prezinti interes," a declarat Veronel Butnarus, Trident-Residence.ro.

Dezvoltatorul

Potrivit consultantilor, este vital ca dezvoltatorul sa aiba capacitatea de a duce la bun sfarsit proiectul inceput, indiferent de volumul vanzarilor.

"Nu este o solutie rentabila sa construiesti cu banii clientului. Exista riscul sa nu vinzi suficient, sa intri in impas financiar si astfel sa ratezi afacerea", a declarat Luciana Petrescu, director general Net Worth Advisory, firma care ofera consultanta pentru imagine, afaceri si management.

Astfel, daca pana acum oricine avea o suma substantiala de bani putea intra in zona dezvoltarilor imobiliare, odata cu tensiunile financiare globale piata s-a cernut. Sa fii dezvoltator nu este usor si in nici un caz nu este o joaca sau, mai rau, "un tun"! "Responsabilitatea este fantastica, iar reusita sau esecul pot fi la fel de rasunatoare", spune Petrescu.


 

 

Sursa

1 February 2010