Noi retaileri internationali au inceput sa isi manifeste interesul pentru piata locala, luand in considerare sa isi faca aparitia dupa o perioada in care Romania nu a fost pe lista prioritatilor.

sursa:wall-street.roWall-Street a stat de vorba cu mai multi consultanti pentru a identifica cele mai importante motive pentru care un retailer ar fi stimulat sa intre acum pe piata locala.Atunci cand un retailer decide sa intre pentru prima data pe o piata, criteriul de baza este reprezentat de potentialul pietei respective, spune Monica Barbu (foto), vicepresedintele companiei de consultanta imobiliara The Advisers/Knight Frank si unul dintre cei mai experimentati consultanti din piata locala de retail.

Astfel, chiar si in cazul unor costuri de intrare foarte mici, cat timp piata respectiva nu are premisele pentru a asigura un anumit volum al vanzarilor, interesul retailerilor ramane aproape nul."Romania este in continuare o piata cu potential, cu un numar important de locuitori. Intr-adevar, consumul a scazut si, implicit, vanzarile retailerilor pe anumite segmente. Totusi, exista premisele ca, odata ce increderea consumatorului va fi recastigata, interesul retailerilor sa creasca", a explicat Monica Barbu.


In plus, numarul retailerilor prezenti pe piata locala este mult mai mic in comparatie cu pietele din regiune, iar acest lucru determina, pe de o parte, o competitie mai mica intre jucatorii deja prezenti, iar, pe de alta parte, un potential mai mare de crestere.






Sursa

29 March 2010