In piata de birouri, ultimul an a adus chirii in scadere si o rata de neocupare in crestere, companiile putand acum sa isi aleaga un spatiu mai bun, in conditii financiare rezonabile. Horatiu Florescu, presedintele companiei The Advisers/Knight Frank, a explicat, pentru Wall-Street, care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tina cont o companie atunci cand isi relocheaza activitatea.

1. Tipul de spatiu. Ce inseamna clasa A 

O companie care inchiriaza un spatiu de birouri trebuie sa stie daca acel spatiu este de clasa A, B sau C, lucru luat in considerare in special de companiile multinationale, pentru care calitatea cladiri in care isi desfasoara activitatea este prima carte de vizita.

Standardele de clasificare a cladirilor nu sunt foarte bine definite in Romania, de aceea rolul unui agent este sa isi sfatuiasca clientul, respectiv potentialul chirias, asupra diferentelor dintre o cladire de clasa A si una de clasa B", afirma presedintele The Advisers/Knight Frank.
 

2. Clasa B nu inseamna neaparat o chirie mai mica

Cladirile cu suprafete mai mici de circa 3.000 mp, care nu indeplinesc specificatiile unei cladiri de clasa A, sau cladirile renovate sunt denumite cladiri de clasa B. O astfel de cladire nu inseamna in mod neaparat o chirie mai mica, mai ales daca proiectul este amplasat intr-o zona centrala.

 3. Ce mai plateste pe langa chirie

 Pe langa chiria lunara, o companie mai plateste si costul serviciilor, in care sunt incluse serviciile de paza, curatenie si receptie. Aceste costuri lunare sunt estimate la inceputul anului de catre proprietar, variaza intre 3,5 si 5 euro/mp/luna pentru cladirile de clasa A din Bucuresti, iar, la sfarsitul anului, cand proprietarul prezinta cheltuielile exacte, se poate face o recalculare.

 

intreg articolul, AICI


 

Sursa

20 November 2009