Stabilirea obiectivelor si benchmarketing-ul de trafic

Proprietarii centrelor comerciale reclama lipsa cumparatorilor, in timp ce retailerii acuza marketingul slab.

Dan Cirstea, seful agentiei de publicitate United, a explicat pentru Wall-Street care sunt sunt principalele capcane pe care proprietarii mall-urilor trebuie sa le evite in campaniile de marketing.

Dan Cirstea, managing partner al agentiei de publicitate United, spune ca una din capcanele in care pot cadea proprietarii centrelor comerciale este reprezentata de stabilirea obiectivelor si a benchmarketing-ului de trafic (n.r: compararea propriilor rezultate cu solutiile unui lider de piata).

"Daca aveti un mall in primul an de functionare si, prin urmare, nu aveti un istoric de trafic, evitati sa comparati traficul vostru cu traficul realizat de concurenta, care a deschis business-ul sau in 2004, de exemplu. Cifrele nu au relevanta in aceasta faza!", explica seful United.

Cirstea ii indeamna pe proprietarii unui proiect recent deschis sa compare propriile rezultate cu cifrele din aceeasi perioada a concurentei, pentru a-si putea crea o imagine despre pozitia reala a centrului comercial respectiv.

Tendinta de a investi prea mult in evenimente

Unele centre comerciale organizeaza aproape saptamanal un eveniment, cele mai des intalnite fiind concertele si spectacolele pentru copii. Dan Cirstea atrage atentia asupra faptului ca tendinta de a investi foarte mult in evenimente nu aduce intotdeauna rezultatele asteptate.

"Greseala care apare aici este ca se investeste foarte mult in evenimentul propriu-zis si mai putin in media si PR-ul evenimentului, al carui scop este tocmai de a atrage atentia asupra acestuia si de a creste numarul participantilor. Evenimentele sunt instrumente, dar nu actioneaza singure", subliniaza managerul United.


Sursa

7 April 2010