Abia se închide un târg imobiliar că imediat începe altul, peste tot sunt super oferte, preţuri de criză şi ocazii unice! E normal, piaţa imobiliară încă trece prin momente grele, iar organizatorii de târguri trebuie să-şi atragă cumva vizitatorii. Dacă se încheie sau nu tranzacţii rămâne de văzut, dar la final măcar vizitatori să fi fost.

Săptămâna viitoare, în perioada 23-26 septembrie, TNI îşi deschide din nou porţile pentru ediţia de toamnă. Expoziţia se va desfăşura pe o suprafaţă de peste 4000 mp şi va implica peste 180 de companii din segmentul imobiliar şi financiar. Va fi prezentată o oferta concretă, pornind de la apartamente, vile, case de vacanţă, terenuri şi spatii comerciale şi de birouri. Proprietăţile scoase la vânzare sunt atât din Bucureşti, cât şi din zone turistice, precum Valea Prahovei sau litoral.

„Pentru o bună imagine de ansamblu vor fi prezente oferte imobiliare şi din principalele zone de interes din ţară, cum ar fi Cluj, Braşov, Galaţi, Brăila, Piteşti sau Ploieşti. Compararea în timp real şi în acelaşi loc a tuturor ofertelor imobiliare din ţară este întregită de oferte imobiliare din Bulgaria, Cipru, Malta, Spania, Germania, Dubai şi chiar din SUA" se arată pe site-ul TNI.

Târgurile organizate în această toamnă au avut strategii diferite de atragere a vizitatorilor. Organizatorii primului târg din septembrie, Project Expo au ales ca în paralel cu evenimentul de la Palatul Copiilor să lanseze o variantă virtuală a târgului. La tIMOn, vizitatorii au găsit lângă târgul de locuinţe şi unul de haine, dar şi un colţ unde se serveau mici şi bere.

În perioada 3-5 septembrie, la Palatul Copiilor din Capitală, s-a ţinut cea de-a treia ediţia a târgului imobiliar Project Expo care a adus oferte apropiate de cele de la tIMOn, dar şi un profil al cumpărătorului asemănător. Toate proiectele expuse la Palatul Copiilor au fost prezentate şi pe un site special, dedicat evenimentului. Şi cum discount-urile par să îi atragă tot mai mult pe români, Project Expo nu s-a lăsat mai prejos şi a anunţat „discount-uri valabile şi pentru cumpărătorii care fac rezervări şi programări online". Project Expo on-line a reuşit să strângă peste 3.500 de vizitatori unici.

La sfârşitul acestei săptămâni, în Piaţa Constituţiei bucureştenii au putut participa la tIMOn. Organizatorii au strâns la târg zece proiecte noi şi dezvoltatori cunoscuţi în piaţă ale căror oferte săreau de regula de 70.000 Euro, unele chiar in stadiul de planseta.   Majoritatea vizitatorilor s-au arătat însă interesaţi de locuinţe în jurul valorii de 60.000 Euro, sumă ce le permite achiziţia prin Prima Casă. Potrivit studiilor organizatorilor tIMOn, 94% dintre români se uită în primul rând la preţ atunci când îşi aleg o locuinţă. Alte criterii de selecţie secundare preţului sunt zona (42%), calitatea construcţiei/finisajele (24%), numele dezvoltatorului (18%) şi suprafaţa locuinţei (16%). În ce priveşte modalităţile de plată, mai bine de jumătate dintre cei care îşi permit o locuinţă ar cumpăra-o cu credit, 29% s-ar orienta spre rate la dezvoltator, în timp ce numai 14% ar avea bani cash.

 





13 September 2010