Care sunt tendințele din turism, în 2015? Impactul acestui segment asupra economiei este în creștere, astfel că și valoarea investițiilor urcă simțitor. În timp ce în România, industria turismului contribuie cu peste 5% la PIB, la nivel global, aportul este de aproape 10%. Dar pentru a supraviețui într-o piață extrem de competitivă, hotelierii sunt nevoiți să își adapteze ofertele la cererile actualilor clienți și să propună servicii inovatoare.

36275-tendinte_turism.jpgTurismul este în plină dezvoltare, la nivel global – creșterea constantă a cererii și inovația plasează acest segment într-o poziție excelentă pentru realizarea de noi câștiguri, în cursul anului 2015. Noi zone geografice intră în atenția investitorilor, iar numărul jucătorilor din acestă industrie crește simțitor, astfel că se creează un context favorabil pentru achiziții, potrivit celui mai recent studiu EY, „Global hospitality insights: Top thoughts for 2015”.

„Cu toate că industria ospitalității a fost dominată de câteva orașe cheie sau destinații considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (cum ar fi New York, Paris sau Londra), pasionații de călătorii au început să se îndrepte și către destinații noi. Această schimbare a determinat investitorii să identifice numeroase oportunități pe piețele secundare, ceea ce  reflectă o căutare extinsă de investiții cu randamente ridicate”, se arată în analiza EY.

Drept urmare, impactul industriei hoteliere asupra economiei mondiale este în creștere. Per ansamblu, industria are în plan, în prezent, o tranșă de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare.

  • La nivel mondial, industria de turism și călătorii asigură 266 milioane de locuri de muncă și contribuie cu 9,5% la PIB-ul global
  • În România, turismul a avut în 2013 o contribuție totala de 9,9 miliarde de dolari la PIB-ul României, respectiv 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului
  • Consiliul estima o creștere de 5,4% a contribuției totale a turismului la PIB în 2014, urmată de o rată medie de creștere de 3,8% pe an până în 2024, la 13,3 miliarde dolari

„Cu o creștere estimată de 3,9% în 2015, industria de turism și călătorii va deveni unul dintre motoarele importante de creștere de la nivel local, regional și global. Însă, pe măsură ce turismul înregistrează creșteri în toate segmentele – recreere și agrement, afaceri și de grup –destinațiile turistice vor fi nevoite să investească eficient și să implementeze strategii care să le poată ajuta să se diferențieze de ceilalți”, se arată în analiza EY.

Ofertele anului 2015, schimbate de cererile tinerilor

Generația Y intră în atenția jucătorilor din industria hotelieră, întrucât reprezintă un procent semnificativ din totalul clienților. Tinerii cu vârste între 20 și 35 ani au preferințe diferite față de generațiile anterioare, iar hotelierii sunt nevoiți să își adapteze ofertele acestor noi cereri. Pentru a răspunde acestor cerințe în schimbare, hotelierii caută să vină cu oferte alternative inovatoare care să le completeze pe cele tradiționale. Astfel de oferte au apărut inițial în Europa și Asia, dar s-au extins și în S.U.A. și pe alte piețe.

„Turiștii din generația milennialls și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experiențele sau hotelurile preferate de părinții lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. Totodată, sunt mult mai concentrați pe experiențele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinație atractivă pentru turiștii care caută experiențe autentice, în mijlocul unor comunități tradiționale. Pentru acești turiști, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracție, ei căutând destinații izolate de cotidianul aglomerărilor urbane. Acești turiști însă sunt și cei mai conectați la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezență puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanțe la țară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruța și dormit în fân ar fi util să știe cum să-și administreze și aplicația online de rezervări, pagina de Facebook și contul de PayPal”, conchide Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

2 February 2015