Potrivit Techno Office, unul dintre principalii jucători ai  pieței locale de furnizori de soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, 30% dintre companiile care solicită proiecte de amenajare a spațiului de lucru provin din industria de outsourcing, fiind de departe pe primul loc în topul industriilor care investestesc în astfel de servicii. Următoarele industrii care completează topul sunt FMCG, IT și servicii profesionale.

37500-amenajare_birouri_techno_office_1.jpg„Indiferent de industria din care provin, din ce în ce mai multe companii au început să acorde o atenție sporită nevoilor angajațiilor și apelează la soluții profesionale de amenajare a spațiului de lucru”, a declarat  Iuliana Carata, General Manager al Techno Office.

Potrivit analizei realizate de companie, cca. 30% dintre companiile care investesc în astfel de servicii sunt cele din industria de outsourcing, aceștia fiind urmați îndeaproape de companiile din sectoarele FMCG și IT - telecomunicații, fiecare ocupând 25% din total. Topul este completat de companiile de servicii profesionale.

“Dacă am face un top al companiilor cu cele mai mari creșteri ale numărului de angajați, atunci pe primele poziții în clasamentul celor care investesc în servicii de amenajare ale birourilor ar fi industriile de IT și BPO (business process outsourcing). Tot aici sunt fruntașe instituțiile financiare, companiile din FMCG și cele din telecomunicații”, a mai spus Iuliana Carata.

În ceea ce privește bugetele pentru amenajare alocate de aceștia, reprezentanta companiei estimează că sumele investite variază între 80 – 350 Euro/mp, pentru o amenajare completă, fără instalații.

„Bugetele nu sunt stabilite în funcție de mărimea companiei sau în funcție de numărul de angajați, ci de nevoia concretă a companiei, de modul de lucru și dorința de a-l adapta noilor cerințe în domeniu, în special celor tehnologice”, a completat Iuliana Carata.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că proiectele care beneficiază de bugete semnificative aparțin birourilor  de avocatură, notariatelor, birourilor de arhitectură – practic zona de servicii profesionale care pune mare preț pe imagine.        

De asemenea, stilul pe care companiile îl aleg este strâns legat de specificul industriei în care activează, pe care încearcă să îl adapteze tendințelor actuale în materie de design interior. Astfel, majoritatea clienților își doresc spații cu personalitate, care să-i reprezinte, și acordă o atenție deosebită atunci când aleg design-ul, forma, culoarea și funcționalitatea produselor.

Astfel, printre cele mai importante tendințe la care companiile din România vor să adere se numără mobilitatea completă a individului și facilitarea comunicării între angajați prin crearea unor zone informale precum spații de lounge, cafenele de lucru sau zone echipate cu fotolii și canapele confortabile.

„Multe dintre companiile din Romania au învățat să își asculte angajații. Odată ce aceștia au cerințe care vizează creșterea confortului la nivel individual cu scop final de creștere a rentabilității și a productivității, companiile le vor pune în aplicare prin strategii foarte bine dezvoltate”, menționează Iuliana Carata.

Reprezentanta Techno Office a subliniat că majoritatea companiilor care aleg astăzi să investească în amenajarea unui spațiu aleg să lucreze cu un furnizor specializat în oferirea de soluții optime, profesionale și personalizate.

„O astfel de colaborare avantajează companiile care au nevoie de soluții complete. Know-how-ul și organizarea fluxului corect de activități sunt primordiale și aduc beneficiarului un proiect optimizat din punct de vedere al functionalității spatiului, al timpului alocat amenajării, al suprapunerii rezultat versus cerință și – foarte important – un proiect cost-effective”, a mai spus Iuliana Carata.

În ceea ce privește ciclul de reînoire a mobilierului de birou, companiile din industria de telecomunicații și din instituțiile financiare se află pe primul loc, rebrandingul fiind, de cele mai multe ori, principala motivație.

###

Despre TECHNO OFFICE

Înființată în 2008, TECHNO OFFICE este o companie cu capital mixt, deținută de Iuliana Carata și Marco Magnani. TECHNO OFFICE oferă soluții complete pentru amenajarea spațiilor de birouri, de la consultanță până la implementarea proiectului. TECHNO OFFICE s-a dezvoltat continuu și și-a diversificat gama de produse completând-o cu servicii de cea mai buna calitate, devenind astfel un furnizor complet și complex.

În România, compania este importator exclusiv al brandului Haworth și oferă produse si sub alte branduri precum About Office, Styloffice, Sitland, Metalmobil, Luxy, Caimi și Emmegi.

###

18 June 2015