Pentru mulți clienți, participarea la un târg imobiliar este primul contact cu piața, primul pas făcut către achiziția unei locuințe. Pentru expozanți, însă, un astfel de eveniment reprezintă o altfel de oportunitate – pe de o parte, acesta se întâlnește cu un posibil client final, dar pe de alta, poate stabili un parteneriat cu cineva din același domeniu de activitate. Despre importanța și evoluția acestor evenimente pe piața imobiliară locală, IMOPEDIA a stat de vorbă cu Adrian Bercea, director BDObc Business Center.

39907-targul_national_imobiliar_tni.jpgCum s-a schimbat segmentul târgurilor imobiliare, în ultimul deceniu? Din punct de vedere al organizării, lucrurile se desfășoară la fel sau a fost nevoie de o adaptare a strategiei?

Târgurile imobiliare, fie la noi în țară, fie în alte zone geografice, se adaptează condițiilor piețelor respective. Ținând cont de ultimele fluctuații ale economiilor naționale europene, s-a observat, inițial, o stagnare, chiar o scădere a numărului de evenimente, a numărului de expozanți și, implicit, a numărului de vizitatori. Însă din anul 2013, s-a observat o ușoară inversare în trend și, cu o minimă fluctuație, s-a înregistrat o continuă creștere sustenabilă. Astfel, în anul 2016, Târgul Național Imobiliar – TNI se înscrie în tendințele internaționale și, pe plan local, înregistrează o creștere a numărului de expozanți, o creștere a numărului de proiecte prezentate și un număr de vizitatori direct interesați de segmentul imobiliar, tot în creștere ca număr.

Din punct de vedere organizatoric, s-au înregistrat progrese semnificative în comunicare, aceasta ajungând la un record pe segmentul on-line. Imaginea contează, iar bugetele de marketing și publicitate se ajustează în funcție de noile tendințe și de ultimele tehnologii, integrând surprinzător de bine inclusiv platformele de socializare care devin potențiale platforme de informare și business.39929-adrian_bercea.jpg

Care sunt elementele care fac remarcat un târg imobiliar? Cum se construiește un brand de succes, în această nișă?

Un târg imobiliar, ca orice alt eveniment din domenii diverse, se remarcă prin numărul și calitatea expozanților, prin numărul și calitatea ofertelor și, mai ales, prin serviciile și beneficiile pe care le pune la dispoziția vizitatorilor, potențialii clienți finali. Târgul Național Imobiliar TNI a păstrat tot ce a fost bun în organizarea evenimentelor trecute și, pentru că lucrurile se schimbă rapid, am reușit, pentru evenimentele din anul 2016, să introducem un mod extrem de ușor și prietenos prin care vizitatorii pot interacționa cu expozanții chiar cu mult timp înaintea începerii evenimentului propriu-zis. Astfel, interacțiunea și beneficiile de imagine și de comunicare sunt mult îmbunătățite, vizitatorii putând interacționa cu expozanții, încă din faza de lansare și promovare a evenimentelor și a participanților la TNI. Îndreptăm toată atenția către expozanți!

Cum arată un târg imobiliar din România comparativ cu SUA sau cu alte țări din Europa?

Târgul Național Imobiliar TNI are diverse parteneriate cu târguri, expoziții și manifestări conexe din Europa. În SUA, am organizat o misiune economică, în Orlando, Miami, misiune unde o delegație de oameni de afaceri români a participat la cel mai mare eveniment imobiliar din America: Builders SHOW. Evenimentul este cel puțin de 20 de ori mai mare decât orice există în Europa. Pe parcursul a trei zile de expoziție, în Orlando, au fost organizate peste 200 de conferințe și workshop-uri. Industria de Real Estate este cu totul alta. MIPIM, MAPIC, EXPOIRE, Real Viena, SIMA sunt evenimente imobiliare din Europa unde, în decursul timpului, am avut diverse parteneriate.

Una din diferențele majore între evenimentele organizate la noi în țară și cele europene este că, oriunde în altă parte, expozanții au ca principal scop stabilirea de parteneriate, dezvoltarea de relații de business, identificarea posibilelor surse de finanțare sau investitori. Toate evenimentele internaționale, europene sunt din categoria Business to Business. Târgul Național Imobiliar este un alt tip de eveniment. Segmentul Business to Business este o componentă cu o prioritate și cu un interes redus atât din partea expozanților, dar și al publicului vizitator. Pentru piața din România, TNI-ul este un foarte bun element de marketing, prin care expozanții au acces direct la clienți, majoritatea dintre aceștia vânzând proprietăți chiar pe parcursul celor trei zile de eveniment. Tendința „business to consumer” se conturează foarte bine și pentru evenimentul TNI din primăvara lui 2016, însă pentru ediția de toamnă, vom pune accent inclusiv pe componenta „business to business”.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:

 

12 aprilie 2016