Românii produc bunuri valoroase pentru export, dar prea puţin interesante pentru piaţa locală. Acesta este şi cazul sticlei decorative, pe care străinii o folosesc scări, mobilier, ba chiar şi pardoseli, iar românii o văd utilă într-un procent covârşitor doar cazul uşilor de interior.

32396-decorative_glass_block_window.jpgRomânii au început să se acomodeze cu conceptul de design interior profesionist, dar unele materiale încă nu sunt pe placul lor. Sticla decorativă este unul dintre acestea. Întrebuinţările acestea sunt multiple, de la balustrade, scări sau chiar pereţi până la orice plan fezabil şi inovator al arhitecţilor. Totuşi, clienţii locali preferă să cumpere sticlă în special pentru uşile de interior.

Totuşi, piaţa sticlei decorative a crescut simţitor în ultimii ani. Studiile arată că această creştere a ajuns până la 13%. Această evoluţie poate fi însă explicată şi de creşterea cererii către export. În România, această piaţă a fost funcţională mai degrabă înainte de apariţia crizei imobiliare.

32397-untitled-1.jpg„În perioada 2008-2010, atunci când piaţa de construcţii din România a înregistrat un avans semnificativ, placările şi partiţiile din sticlă la interior au cunoscut o creştere importantă. Arhitecţii aveau atunci, ca şi acum, accest facil la informaţie şi, mai ales, dorinţa de a construi proiecte sustenabile, inovative, cu materiale care să asigure, totodată, tot confortul necesar clienţilor”, a declarat Cosmin Popescu, Directorul de Marketing al Saint-Gobain Glass România.

Specialiştii sunt de părere că, în viitor, va exista o creştere a utilizării sticlei decorative în special în fabricarea mobilierului dedicat atât pieţei interne cât şi a celei de export. Totodată, obiectele sanitare şi cele comerciale şi publicitare vor ajuta această evoluţie.

CITEŞTE ŞI: Idei pentru Crăciun: cum decorăm casa pentru sărbătorile de iarnă?

 

18 noiembrie 2013