Pasajul de la Domnești a intrat din nou pe lista posibilităților, după ce contractul de execuție a fost atribuit firmei care câștigase inițial licitația, dar care a fost contestată. Proiectul, care ar urma să elibereze șoseaua Prelungirea Ghencea, este așteptat deja de șapte ani de locuitorii zonei. În tot acest timp, sute de mii de persoane care locuiesc acolo și al căror număr crește permanent, datorită dezvoltării imobiliare spectaculoase, sunt deservite de un singur drum cu o bandă pe sens.

40176-pasaj_domnesti.jpgPasajul de la Domnești este unul dintre proiectele de infrastructură vitale pentru dezvoltarea Bucureștiului. Odată cu extinderea masivă a orașului în această direcție, singura cale directă de acces – o șosea cu două benzi pe sens, a devenit complet insuficientă. La orele de vârf, blocajele de pe Prelungirea Ghencea pot ține șoferii pe loc mai mult timp decât ar dura deplasarea până la destinație. Locuitorii zonei au depus nenumărate plângeri la autoritățile responsabile, dar în construcția pasajului au existat mai multe piedici decât avansuri.

Prima oară am auzit despre acest proiect în 2009, când Primăria Capitalei cu CNADR au demarat proiectul. În 2011, proiectul era public pe siteul CJ Ilfov. Numai că de aici până la prima vizită în teren, au mai trecut patru ani, până în 2013. Iar de la prima vizită în teren până la licitație, au mai trecut doi ani. S-a ajuns deci la sfârșitul lui 2015 cu licitația câștigată și anunțul de construcție. Apoi însă, licitația a fost contestată. Probleme fără de sfârșit”, a explicat pentru IMOPEDIA.ro Marius Tănase, administrator bloc din zona Prelungirea Ghencea.

Prețul pasajului de la Domnești: 20 de milioane de euro 

După o reevaluare a ofertelor, compania de drumuri a desemnat același câștigător ca și prima dată: consorțiul SC Straco Grup SRL - SC Comnord SA - SC Specialist Consulting SRL. Așadar, proiectul ar trebui să urmeze bunul mers al lucrurilor și să fie construit cu cei aproximativ 20 de milioane de euro prevăzuți în domentele de atribuire a lucrării.

Acum ne întoarcem la punctul în care ne gândim că ar putea să înceapă lucrările. Inițial, termenul de finalizare era 2018, dar asta dacă lucrările ar fi început anul acesta, iar anul acesta este deja la jumătate. Dacă mai apar și alte complicații, termenul va fi extins, cu siguranță. De altfel, și dacă încep lucrările, judecând după alte proiecte de infrastructură, livrarea la timp este o utopie”, continuă Marius Tănase.

La momentul la care va fi terminat, pasajul ar trebui să aibă o lungime de 260 de metri și va înseamna o viață civilizată, pentru locuitorii zonei. Speranța generală este ca măcar acum, în an electoral, să se găsească resursele necesare pentru începerea lucrărilor. Finalizarea acestora rămâne, aparent, o chestiune de noroc. 

Realizarea obiectivului va facilita accesul agenților economici și al populației din cartierele rezidențiale din zonă, va fluidiza traficul pe Centura rutieră a Municipiului București care preia volumul mare de trafic preponderent greu ce o tranzitează și traficul general de dezvoltarea periurbană a Capitalei degrevându-se astfel străzile din interiorul municipiului”, se arată într-o notă justificativă a CNADR.

CITEȘTE ȘI:

 

9 mai 2016