Şoseaua Nordului înseamnă lumea bună. Înseamnă poziţionare excelentă, privelişti spectaculoase, acces la oricine şi orice, în doar câteva minute. Chiar şi cel mai mare defect al zonei este tot o calitate: numărul apartamentelor construite acolo este mult prea mic. Totul se rezumă la doar câteva blocuri. Tocmai acest lucru a menţinut preţurile la cote fabuloase pentru perioada pe care o traversăm.

22945-soseaua_nordului.jpgȘoseaua Nordului a fost mereu și rămâne o zonă închisă. Ofertele de vânzare sau închiriere sunt scăzute, deoarece numărul apartamentelor este foarte mic. Cererea, dimpotrivă, este mare și constantă. Tocmai de aceea, prețurile sunt pe măsură.

„În blocurile de pe Şoseaua Nordului, încă se mai cere preţul de 2.500-3.000 euro/mp şi chiar se mai şi tranzacţionează. Dar strict pe Şoseaua Nordului. Restul, în planul doi, se ajunge chiar la 1.200 euro cu TVA inclus.", arată Răzvan Drăgoi, reprezentant Coldwell Banker.

Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi de locuințe în zona Nordului, dezvoltatorii s-au grăbit să construiască sute de apartamente, în anii dinaintea crizei. Totuși, ei s-au bazat pe un public needucat, grăbit să cumpere și dornic să arunce sume astronomice pe o locuință pentru poziționarea ei, nu pentru calitatea acesteia. Construcțiile din zonă au căpătat rapid reputația unor cocioabe de lux.

„Sunt foarte puţine blocuri care oferă cele mai bune condiţii. Problema este că, în Herăstrău, s-a construit mult fără PUZ, ceea ce înseamnă că nu prea sunt străzi, blocurile dau unul în altul. Asta este problema cea mai mare: distanţa dintre imobile. Apoi, străzile, căile de acces se întortochează. Dar contrabalansează zona în sine.”, arată oficialul Coldwell Banker.

Criza s-a simţit doar pe segmentul blocurilor noi, din cauza calităţii îndoielnice

Problemele au apărut și în interiorul apartamentelor, spre surpriza celor care au plătit sute de mii de euro pentru a se muta acolo. Finisajele au cedat imediat, tencuielile au căzut, iar apropierea de blocurile de vizavi a devenit rapid o problemă pentru mulți locatari. Tocmai de aceea, pe acest segment, prețurile au căzut drastic, imediat după instaurarea crizei.

„Persoanele care, în 2007, nu puteau cumpăra nimic cu 200.000-300.000 euro, acum pot cumpăra chiar un apartament bun în Herăstrău. Clientul tipic este manager de companie sau cineva care lucrează într-o companie mare, cu un venit de peste 5.000 euro/lună, pentru a-şi putea permite un credite. Foarte puţini dintre clienţii noştri îşi fac credit în această perioadă, cei mai mulţi au cash. Iar acum, mulţi se îndreaptă către zona Nordului, căci preţul a devenit bun pentru investiţii. Mă refer la persoanele care mai deţin o locuinţă şi doresc să îşi achiziţioneze încă una, pentru investiţie, copii, din diferite motive.", arată Marta Drăgoi, reprezentant H Consulting.

Piața chiriilor, în această zonă, este la fel de activă acum, ca și atunci. Chiriile au scăzut cu câteva zeci de procente însă, pe fondul scăderii numărului expaților. În anii trecuți, ei susțineau, aproape în totalitate, piața chiriilor în zona Nordului.

„Apartamentele cu două camere se pot închiria de la 600-700 euro/lună până la 1.000-1.100 euro, depinde de suprafaţă, mobilă, condiţiile pe care le oferă ansamblul, unele au piscină, sunt foarte multe coordonate. Trei camere avem de închiriat la 2.500 euro, chiar pe Şoseaua Nordului.", spune Marta Drăgoi.

Zona beneficiază de nenumărate restaurante elitiste, precum şi mai multe clinici medicale, grădinițe şi şcoliprivate. Transportul în comun în zonă se face cu autobuzul, dar nu există nicio stație tocmai pe Șoseaua Nordului. Cu toate acestea, nu este neapărat o problemă pentru locuitorii cartierelor de lux, deoarece aceștia dețin în majoritate mașini personale.

CITEŞTE ŞI Kiseleff, locul în care toată lumea vrea să locuiască, dar nimeni nu cumpără

 

12 January 2012