Sonae Sierra a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2012 un profit net de 16,8 milioane de euro, această cifră reprezentând o scădere de 38% faţă de rezultatul obţinut în aceeaşi perioadă a anului 2011.

27945-sonae_sierra_romenia.jpgVariaţia profitului net a fost cauzată de veniturile indirecte nefavorabile, -29.3 milioane de euro în primele nouă luni ale anului 2012, faţă de -16.9 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului 2011 , în principal ca o consecinţă a creşterii randamentului activelor imobiliare (yield-ului) în Europa , compensat doar parţial de scăderea sa în Brazilia.

Cu toate acestea, profitul direct a crescut cu 4%, la 46,1 miloane de euro, faţă de 44,2 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului 2011 , creşterea fiind datorată măririi portofoliului în operare în Europa şi Brazila, creşterii eficienţei operaţionale şi îmbunătăţirii rezultatelor financiare.

Printre principalele evenimente ale ultimelor trei luni se numără semnarea a trei contracte de închiriere şi management în Algeria şi consolidarea afacerii din Maroc, unde a fost încheiat cel de-al treilea contract din ţară, pentru dezvoltarea unui alt centru comercial în Casablanca.

În Algeria, Sierra Cevital, parteneriatul realizat între Sonae Sierra şi Cevital, va furniza servicii de închiriere şi management pentru Uno Shopping Centre Mostaganem, Uno Shopping Centre Ain Defla şi Uno Shopping Centre Bouira. Împreună, aceste centre comerciale însumează o suprafaţă totală închiriabilă de 40 390 m2, 92 de magazine, incluzând 22 de restaurante, şi 2 700 de locuri de parcare. Sierra Cevital va oferi expertiza sa acestor trei noi centre comerciale programate pentru deschidere la finele anului 2012 şi începutul anului 2013.

Ca urmare a renovării şi extinderii hypermarketului şi a galeriei comerciale Marjane Californie, Sonae Sierra a semnat un nou contract de servicii de management de dezvoltare în Casablanca. Programat pentru deschidere în 2015, extins şi renovat, noul Marjane Californie va avea o suprafaţă totală închiriabilă de 37 510 m², 168 de magazine şi 2 078 de locuri de parcare.

EBITDA a crescut cu 2% (86,4 milioane de euro în primele nouă luni ale lui 2012, faţă de 84,6 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut), reflectând eficienţa reducerii costurilor în toate ariile de activitate ale companiei, întărirea activităţii în Europa şi în Brazilia şi creşterea activităţii de furnizare a serviciilor către terţi.

În cadrul portofoliului global administrat de Sonae Sierra, vânzările chiriaşilor au scăzut cu 0,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal din cauza scăderii activităţii economice în Grecia, Portugalia şi Spania. În schimb, se remarcă performanţa operaţională din Brazilia, cu creşteri ale vânzărilor de 15,4% în Reais, compensând rezultatele din portofoliul European.

Rata de ocupare a portofoliului la nivel european a fost de 96%, înregistrând o uşoară descreştere de 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt ce demonstrează elasticitatea portofoliului companiei, în ciuda impactului natural al situaţiei economice asupra ratelor de ocupare şi închiriere în sectorul imobiliar de retail European.

Valoarea totală a activelor sub administrare a atins 6,4 miliarde de euro, cu o creştere de 115 milioane de euro faţă de sfârşitul anului 2011, în principal datorită deschiderii centrelor comerciale Le Terrazze (Italia) şi Uberlândia Shopping (Brazilia).

 

Sursa

12 November 2012