Rețelele sociale pot fi un instrument excelent de promovare în multe domenii, printre care și cel imobiliar. Oferă oportunități de conectare cu persoane din mai multe grupuri de interes – de la actuali și potențiali clienți, până la colegi sau posibili colaboratori. Paginile de pe rețelele sociale ajută la construirea unei reputații, la consolidarea încrederii și la promovarea businessului. Dar cum? În primul dintr-o serie de articole dedicate agenților imobiliari interesați de social media, IMOPEDIA.ro prezintă sfaturi pentru pagina de Facebook.

35430-fb.jpgCei mai mulți dintre agenții imobiliari care activează în piață de ani de zile dețin un bagaj consistent de informații din zona marketingului aplicat în mediul real. Consultanții din domeniul real estate știu că este esențial să își construiască relații bazate pe încredere cu clienții, se implică în comunitate și sunt conectați în piață. Însă majoritatea nu aplică toate aceste cunoștințe și în mediul virtual. Iar cei mai buni consultanți imobiliari știu deja că trebuie să dea la fel de multă importanță rețelelor sociale, cât dau și socializării din „offline”.

PE ACEEAȘI TEMĂ: Cum te folosești de profilul de Facebook, în domeniul imobiliar?

Facebook este cea mai populară rețea de socializare din lume, cu un număr lunar estimativ de 900 milioane de vizitatori unici (octombrie 2014). Este locul virtual în care se reunesc prietenii și rudele, iar majoritatea agenților imobiliari realizează că recomandările acestora sunt cele mai creditate. O pagină de Facebook (bine administrată) expune cu precădere informații din zona profesională, dar și detalii din viața personală, care oferă o notă umană oricărui profesionist. Astfel, un consultant imobiliar nu beneficiază numai de promovarea ofertelor, ci reușește să și câștige credibilitate în ochii potențialior clienți.

  • Pentru promovarea serviciilor imobiliare, nu te folosi de un cont personal, ci creează o pagină de Facebook dedicată companiei
  • Paginile pentru firme au numeroase avantaje, față de conturile obișnuite de utilizator – pot fi promovate contra cost, oferă statistici referitoare la diverse preferințe ale vizitatorilor, pot avea un număr mai mare de fani, etc.

35428-simbol.pngPublică amănunte despre zona în care activezi. Descrie-i avantajele și adaugă fotografii cu cele mai frumoase/mai noi/mai interesante clădiri. Astfel, nu doar că vei arăta cartierul potențialilor clienți, dar vei demonstra că ești pasionat de ceea ce faci și că ești la curent cu toate noutățile din domeniul imobiliar.

Dacă sunt lucrări de anvergură, pune fotografii de la fața locului și scrie despre beneficiile pe care le vor avea locuitorii. Dacă se ridică o clădire de interes public, fotografiaz-o în diferite momente ale zilei (sau în diverse stadii de construcție) și descrie avantajele pe care le va aduce aceasta zonei respective. Totodată, publică fotografii cu clădirile-simbol ale zonei, construcții ușor de recunoscut de rezidenți sau de cei interesați să locuiască acolo; astfel, sunt mai multe șanse ca utilizatorii să se angajeze într-o conversație sau să distribuie postarea ta.

  • Folosește fotografii, acestea captează cea mai multă atenție pe Facebook (atrag mai multe like-uri decât textul simplu și sunt mult mai adesea distribuite)
  • Componenta vizuală are o importanță deosebită în imobiliare, așa că informează-te și încearcă să respecți câteva reguli de bază, pentru a avea fotografii cât mai reușite
  • Cu cât ai mai multe aprecieri, distribuiri și comentarii, cu atât postarea ta va ajunge la cât mai mulți oameni

Adu în atenția utilizatorilor evenimentele din zonă. Publică fotografii de la diverse târguri, din parcuri sau patinoare și scrie despre lucrurile frumoase care se petrec în comunitate. Nu neglija evenimentele de anvergură, acestea apropie oamenii – descrie-le prietenilor din mediul virtual, invită-i, întreabă-i și provoacă discuții.35429-chei.png

Arată că îți pasă de clienții tăi. Cei mai mulți agenți imobiliari sunt preocupați de clienți în mediul real, așa că o pot arăta și pe pagina de Facebook. Componenta sentimentală joacă un rol important în imobiliare, iar fotografiile cu tentă personală câștigă mai multe aprecieri. (Cu ajutorul fotografiei alăturate, un agent imobiliar canadian le-a urat bun-venit în noua casă clienților săi, în ziua semnării contractului. Pentru a le proteja intimitatea, nu a oferit numele acestora sau o fotografie cu locuința respectivă, însă a utilizat inițialele, astfel încât s-au putut recunoaște cu ușurință).

Publică oferte imobiliare. Pagina de Facebook este o bună unealtă de promovare a locuințelor, atâta vreme cât este respectată o regulă (nescrisă) importantă: 80/20 – 80% din conținut trebuie să aibă legătură cu stilul de viață, interesele clientului și alte elemente emoționale, iar 20% din conținut trebuie să facă referire la detalii tehnice și la produsul în sine. Astfel, postarea va fi interesantă pentru utilizatorii acestei rețele sociale și va atrage aprecierile sau comentariile unui grup mai mare de oameni.

  • Când publici oferte imobiliare pe Facebook, ține cont de faptul că nu este un anunț publicitar – nu folosi o descriere seacă sau prea tehnică
  • Oferă detalii despre locuință (numărul de camere, zona sau prețul), dar axează-te pe avantajele acesteia
  • Dacă postezi fotografii cu interiorul locuințelor, pune întrebări, pentru a provoca discuții – ce le place sau ce le displace? ce schimbări ar face? de ce s-ar muta (sau nu s-ar muta) acolo? etc.

Pe de altă parte, specialiștii ne sfătuiesc să nu cădem în extrema cealaltă: cea mai mare și cea mai des întâlnită greșeală făcută de administratorii paginilor de Facebook este că utilizează prea mult text, în postări ce ar trebui să fie scurte și la obiect, pentru a putea fi „digerate” rapid. De asemenea, fiecare mesaj ar trebui să conțină un singur link – pentru a-și atinge scopul, este nevoie de un singur „apel la acțiune” (call-to-action), iar mai multe îndemnuri nu fac decât să creeze confuzie.

Nu în ultimul rând, o altă greșeală des întâlnită este ignorarea sau ștergerea mesajelor negative. Acestea trebuie luate în considerare și au nevoie de un răspuns cât mai prompt, astfel încât ceilalți utilizatori să cunoască ambele părți ale poveștii.

„Social media se aseamănă extrem de mult cu biliardul: toată lumea are impresia că se pricepe. Dar cu cât joci mai mult, cu atât realizezi diferența dintre un jucător bun și unul slab. O postare pe Facebook poate fi nereușită din mai multe motive, dar problemele se pot grupa cu ușurință în câteva mari categorii: complexitate, conținut de slabă calitate și lene”, conchide specialistul american Nick Steeves.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE:


16 octombrie 2014