Au apus vremurile de glorie şi pe piaţa de retail. Astăzi, pe acest segment nu mai asistăm la creşteri ameţitoare, căci piaţa se aşează şi apar modele de business care permit o creştere sănătoasă în anii ce vor veni.

19217-retail.jpgDacă în anii trecuţi vedeta pieţei financiare din România era retailul, astăzi ritmul de creştere al acestui segment este scăzut. Cu toate acestea, afacerile din comerţ rămân în continuare o oportunitate de afaceri, susţin reprezentanţii BCR.

„Raportându-ne la ce a fost în ultimii patru-cinci ani, putem considera că retailul nu mai este un star al pieţei locale financiare. În principal, din cauza faptului că ritmurile de creştere nu mai sunt acelea extraordinare cu două cifre, de 70-80%, ci sunt mult mai scăzute, chiar ritmuri negative. Este o perioadă în care retailul practic se reaşează şi încep a se dezvolta acele modele care să-i asigure o creştere organică sănătoasă pentru perioada următoare", a declarat Sorin Mititelu, directorul executiv la Direcţia Managementul Segmentelor Retail din cadrul BCR.

În ultimii doi ani, nivelul de încredere al populaţiei a scăzut simţitor, atitudine ce se păstrează şi în prezent. Astfel că reprezentantul BCR consideră că segmentul de retail se află într-o situaţie defavorabilă. Acest nivel scăzut de încredere se reflectă în piaţă printr-o achiziţie mult mai redusă a produselor şi serviciilor bancare.

„Vazând toate aceste lucruri, putem crede ca retailul pe piaţa românească nu are un viitor prea strălucit. Totuşi, retailul rămâne o mare oportunitate de afaceri pentru piaţa românească", a continuat Mititelu.

Potrivit BCR, doar 55% din populaţia activă a României este bancarizată, şi accesează produse şi servicii financiare.


15 June 2011