0-804-100552_pic.jpgNegocierile pentru privatizarea Automobile Craiova (Daewoo) vor lua în calcul vânzarea partiala a terenurilor pe care se afla amplasata uzina, a declarat presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu. „Tranzactia va fi una speciala, in care ei vor plati pentru ceea ce iau de fapt, locatia in care o sa-si desfasoare activitatea si forta de munca. Vor plati o suma de bani care va fi plata pentru pachetul de actiuni pe care il vindem. Si fiindca nu vor sa faca afaceri imobiliare, am gasit o formula prin care, dupa vanzare, terenurile care s-ar fi pretat la astfel de afaceri sa treaca într-o societate la care AVAS va fi proprietar proportional cu cota care îi revine ca actionar cu 72% la Automobile Craiova“, a spus presedintele AVAS, Teodor Atanasiu.

Negocieri pâna la sfârsitul saptamânii
Seful AVAS a mentionat ca negocierile cu Ford asupra privatizarii Automobile Craiova (Daewoo) s-ar putea finaliza pana la sfârsitul acestei saptamâni. „Noi am facut o prezentare foarte corecta a societatii, activ si pasiv. Am discutat foarte mult cu Ford pentru ca nu este o tranzactie obisnuita de vanzare a unei afaceri. Practic, cand vinzi o afacere, nu vinzi doar locul unde sa faci productia, ci vinzi si utilajele si know-how-ul si piata de desfacere. De data acesta, Ford vine cu propria lui piata de desfacere, cu propriul know-how, cu propriile utilaje, cu investitii majore, de 675 milioane de euro, deci practic ei iau doar locatia in care sa-si desfasoare activitatea si forta de munca calificata“, a spus Atanasiu. În aceste zile, autoritatile de la Bucuresti poarta ultimele discutii cu Ford pentru vânzarea pachetului majoritar de actiuni la fosta uzina Daewoo de la Craiova. Directorul Ford Motor Europe, John Fleming, a apreciat ca va fi nevoie de o perioada cuprinsa între 12 si 15 luni de la încheierea acordului de vânzare, pentru adaptarea uzinei de la Craiova la productia de automobile marca Ford. Fleming a refuzat sa precizeze care va fi modelul care va fi produs la Craiova însa The Sunday Times’ sustine ca cel mai probabil candidat este noua versiune a modelului Ford Fiesta, model ce urmeaza sa fie prezentat la salonul de la Frankfurt sub forma concept car-ului Verve. Ford intentioneaza sa produca la Craiova 300.000 de autovehicule anual, din care 90% vor fi exportate, ceea ce ar conduce la o crestere a productiei autohtone de autovehicule la peste 500.000 unitati anual, luând în calcul si modelele Dacia produse de Renault la Pitesti. România s-ar situa astfel, în regiune, dupa Cehia si Polonia, însa ar depasi Slovacia si Ucraina, tari cu o industrie auto bine dezvoltata, si s-ar mentine în continuare mult peste volumele de productie din Ungaria si Slovenia.

Sursa

5 September 2007