Firma Victoria Holding, proprietarul centrului comercial City Mall de lângă cimitirul Bellu, şi-a cerut propria insolvenţă în data de 29 octombrie, termenul de judecată impus de Tribunalul Bucureşti fiind fixat pentru mâine, 2 noiembrie. Dacă cererea va fi acceptată, City Mall va fi al doilea mall din România ajuns în insolvenţă.

14701-city_mall_bucuresti_c1d5f16ca3.jpgAcţiunea vine după ce, în ultimul raport financiar, fondul australian de investiţii APN/UKA European Retail Trust - care controlează mall-ul prin intermediul Victoria Holding - anunţa că nu are bani să îşi achite creditul de 40 mil. euro contractat de la UniCredit. Valoarea centrului comercial a scăzut drastic în ultimii ani. Dacă în 2006 a fost achiziţionat pentru circa 100 mil. euro, acum mall-ul este evaluat la 35,4 mil. euro.

Tot UniCredit a finanţat şi primul mall care a intrat în faliment, respectiv Tiago Mall din Oradea. Expunerea băncii cu capital austriac pe centrul comercial din Oradea a fost de 64 mil. euro. Tiago Mall a fost vândut în iunie anul acesta unei firme controlate de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Într-un interviu acordat Capital în luna mai, Mihai Agaficioaia, directorul general al City Mall, admitea faptul că activitatea mall-ului pe care îl conduce a fost afectată de noile condiţii de piaţă.

„Am ajuns la momentul în care sunt anumite centre care merg mai bine, altele care merg mai puţin bine sau mai deloc. City Mall face parte din categoria a doua şi asta se datorează faptului că în zonă s-au dezvoltat foarte multe", a declarat la acea dată Agaficioaia.

APN/UKA European Retail Trust, proprietarul mall-ului din zona Pieptănari, a încasat anul trecut, din închirierea centrului, circa 3,5 milioane de euro, mai puţin cu 53% decât în 2008. Scăderea veniturilor este explicată prin creşterea spaţiilor libere, prin concesiile acordate la închiriere, dar şi prin amplificarea concurenţei pe piaţa bucureşteană. Gradul de ocupare al City Mall este de 80%, la o suprafaţă închiriabilă de 19.000 mp. Mall-ul este vizitat zilnic de 12.500 de bucureşteni.

„Această extindere a însemant noi investiţii şi criza i-a prins cu investiţia făcută, cu o reţea mare de magazine, peste care s-a suprapus o scădere a vânzărilor. De aici a apărut problema: mai puţine magazine în anumite centre comerciale, mai puţini retaileri dispuşi să ocupe aceste spaţii rămase goale. A fost ca un efect de domino. Centrele comerciale au avut la sfârşit de suferit", sublinia directorul City Mall în luna mai.


Sursa

2 November 2010