Piaţa imobiliară românească are nevoie de educaţie. Toată lumea recunoaşte acest lucru - agenţii imobiliari, oficialităţile, cumpărătorii. Asociaţiile de profil fac nenumărate eforturi în acest sens, dar întotdeauna este loc de mai mult. Compania RE/MAX a decis să se implice în acest proces educaţional, aşa că va lansa Academia RE/MAX. În continuare, reprezentantul Ileana Preda explică pentru IMOPEDIA.ro ce presupune acest concept.

Ileana Preda.jpgNevoia unei astfel de academii a venit din piaţa românească sau este un model aplicat din altă ţară?

În primul rând, am identificat nevoia de educaţie în piaţa din România. În al doilea rând, ne-au prezentat modelul acesta din Austria. Sunt până în zece ţări în Europa care fac astfel de acţiuni, iar noi am văzut oportunitatea de a aplica acest lucru şi în piaţa românească.

În principiu, orice membru al reţelei Re/MAX poate merge în orice loc din Europa, la evenimente. Chiar în septembrie, vom avea un eveniment de mare amploare, o convenţie europeană Re/MAX, unde poate merge orice agent din reţea (n.r. IMOPEDIA.ro va relata de la fața locului). Mai avem RE/MAX University, care prezintă tot felul de filmuleţe, materiale care pot fi descărcate on-line, educaţionale. La nivel european, avem The RE/MAX Advantage.com care este acelaşi lucru, colectează materialele de training pe domenii: reprezentare la vânzare, reprezentare la cumpărare, cum să îţi creşti baza de date prin social media şi alte chestii de genul acesta. Asta încercăm noi să facem, la nivel de România.

Din punctul nostru de vedere, piaţa românească nu este educată, nici la nivel de agenţi, nici la nivel de consumatori. Agenţii nu sunt înregistraţi nicăieri, nu ştim câţi agenţi sunt. Datele pe care ne putem baza sunt membrii IMOPEDIA şi alte site-uri, dar nu sunt neapărat membri oficiali. De undeva trebuie să începem. Să începem deci cu educaţia.

Cui vă veţi adresa? Când va începe acest proiect şi unde va avea loc?

În principiu, ne vom adresa doar agenţilor imobiliari, pentru că dacă agenţii sunt educaţi, vor putea, la rândul lor, să educe.

Vom începe cu această serie de seminarii, pe care le vom organiza la Golden Tulip. Eu le voi susţine pe primele opt. Intenţia noastră este să îndesim acest tip de training pe mai multe subiecte, nu doar reprezentarea exclusivă. Începând cu 29 august, va fi un seminar săptămânal de câte două ore, în fiecare zi de luni. Preţul va fi de 100 de lei/persoană, iar membri RE/MAX beneficiază de intrare gratuită.

Teoretic, la orice curs la care participăm, reţinem între 10-15% dintre informaţie. Întotdeauna am fost de părere că de oriunde participi, trebuie să pleci măcar cu o idee bună. Iar fiecare din săptămânile de curs, de seminar, vor avea o tematică anume.

Ce aşteptări financiare aveţi de la acest proiect?

Pentru noi nu este o afacere, nu o facem pentru profit. Costurile asociate cu aceste cursuri vor fi costuri de promovare, de sală, costuri de consumaţie, costuri legate de cursul în sine sau chiar de viitorul acestuia.

Este o iniţiativă proprie sau există cerere din branşă pentru astfel de cursuri?

Din punctul meu de vedere, foarte mulţi colegi din piaţă sunt interesaţi de aceste programe de educaţie. Faptul că vin din partea RE/MAX, nu este neapărat relevant, pentru că ne educăm competiţia, dar nu acesta este scopul şi nici nu ne gândim că nu ştie concurenţa nimic. Dar dacă oferim aceste resurse, noi, la rândul nostru, vom avea un mediu profesionist în care să lucrăm, vom vorbi aceeaşi limbă. Până la urmă, suntem toţi concurenţi, toţi lucrăm împreună. Iar piaţa este atât de mare, încât este loc pentru toată lumea, nu avem niciun complex din acest punct de vedere, cred că poate beneficia foarte multă lume de pe urma acestui proiect.

Care este profilul „cursantului"?

Înscrişii, până acum, sunt oameni care au investit în promovarea personală şi cu ocazia altor cursuri. Cel mai recent curs organizat de APAIR a avut o prezenţă de peste 50 de persoane, care au plătit bani consistenţi pentru acest curs şi această titulatură, oameni care au propriile afaceri sau sunt agenţi, oameni care se gândesc la o carieră pe termen lung.

Cu ce rămâneţi, la final?

Ca să educi clientul, fie el cumpărător sau vânzător, trebuie ca tu, agentul, să fii educat. Pentru că nu poţi să vinzi ceva în care nu crezi. Ca să implementezi sistemul de reprezentare exclusivă, trebuie să crezi în el, să ştii ce faci şi apoi să prezinţi toate beneficiile către client, pentru că este un sistem foarte simplu, care este doar în avantajul clientului, nu în cel al agentului. Din contră, agentul trebuie să investească mai mult timp pentru acel client, cu mai mulţi bani în promovare decât în mod tradiţional, dar la sfârşit rezultatele sunt benefice pentru ambele părţi.

Află cum să faci bani în timp de criză?


26 august 2011