Miercuri s-a deschis primul magazin social din sectorul 1 al Capitalei, în Piaţa Matache. Astfel, bucureştenii din zona respectivă pot cumpăra, la preţuri de criză, alimente, îmbrăcăminte, încălţăminte şi produse de curăţenie.

14448-img_7508.jpgMagazinul, primul de acest gen din ţară, a fost deschis pentru cumpărători pe 27 septembrie şi inaugurat oficial miercuri, 20 octombrie 2010, în prezenţa primarului sectorului 1, Andrei Chiliman, şi a unor oficialităţi ale Ambasadei Austriei la Bucureşti.

14453-img_7517.jpgDe produsele magazinului social beneficiază familiile aflate în evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială Sector 1, care au venituri sub 500 lei/membru de familie (în afara celor care beneficiază de venit minim garantat sau de serviciile Cantinei de Ajutor Social) şi care se află în cel puţin două din următoarele situaţii: persoane fără loc de muncă, familii cu mulţi copii în întreţinere, bolnavi cronici care necesită tratament permanent, fără de care viaţa le-ar fi pusă în pericol, persoane fără locuinţă, pensionari, persoane cu handicap, familii monoparentale, şomeri, tineri proveniţi din centrele de plasament din Sectorul 1 (dacă nu mai beneficiază de sprijin de la alt furnizor de servicii sociale) şi persoane care au executat o pedeapsă privativă de libertate, în termen de maximum 1 an de la data eliberării, dacă sunt înscrişi într-un program de reintegrare profesională.

14449-img_7512.jpgPână în prezent, mai bine de 500 de persoane cu venituri foarte mici s-au înscris pe listele Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 1 pentru a putea cumpăra produse destinate traiului zilnic. În urma înscrierilor, beneficiarii au primit câte un card, în baza căruia pot achiziţiona lucrurile de care au nevoie.

"Deschiderea magazinului social face parte dintr-un program mai larg al administraţiei locale de prevenire a marginalizării sociale a persoanelor din sectorul 1", a declarat primarul Andrei Chiliman.

14450-img_7513.jpgProdusele comercializate în acest magazin sunt donate de către companii de retail din Austria şi România. Produsele sunt bune pentru consum, dar nu pot fi vândute din motive care au legătură cu forma, şi nu cu conţinutul produsului.

14451-img_7514.jpgÎn ceea ce priveşte sumele încasate, banii vor fi folosiţi exclusiv pentru buna desfăşurare a activităţii magazinului social sau pentru dezvoltarea acestui proiect.

14452-img_7516.jpgMagazinul social face parte din Proiectul SOMARO (Social Market Romania) şi este rezultatul unui parteneriat între Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 1 şi Fundaţia austriacă Katharina Turnauer.

Proiectul SOMARO are la bază un concept originar din SUA care a fost preluat şi funcţionează cu succes, încă din anul 1999, în mai multe oraşe din Austria precum Viena, Linz, Salzburg, Stezr, St Polten şi Wels.







21 October 2010