Consumul mediu anual de plăci ceramice în România se situează sub media majorităţii ţărilor din Europa.

sursa foto:http://i.clubafaceri.ro/Potrivit unei analize realizate de Cesarom, conaţionalii noştri cumpără anual circa 1,2 mp de gresie şi faianţă pe cap de locuitor. De aproape cinci ori mai puţin decât spaniolii, care se clasează pe primul loc cu 5,26 mp şi de patru ori mai puţin faţă de greci, care ocupă poziţia a doua în top, cu 4,7 mp. Din acest punct de vedere ne-au devansat şi italienii, dar şi polonezii, care cumpără anual 3, respectiv 2,8 mp de gresie şi faianţă pe cap de locuitor.

"România, cu un consum mediu anual de 1,2 mp plăci ceramice pe cap de locuitor, se situează în apropierea Germaniei, unde se achiziţionează 1,35 mp de gresie şi faianţă anual per capita. Consumul scăzut de plăci ceramice de pe piaţa locală se justifică prin puterea scăzută de cumpărare, prin lipsa infrastructurii şi a utilităţilor în mediul rural", a declarat Eduard Măcărescu, Directorul Comercial al Cesarom.

Conform acestui studiu, românii cheltuiesc anual pe gresie şi fainţă în medie 750 de lei. Această investiţie are loc, potrivit estimărilor Cesarom, o dată la 20 de ani, interval de timp asemănător cu cel al majorităţii europenilor.

„În Germania de obicei se folosesc plăci ceramice simple de culoare albă iar schimbarea lor are loc, în medie, o dată la 30 de ani. Consumul scăzut de gresie şi faianţă al germanilor se justifică prin conservatorismul acestora. În Italia oamenii obişnuiesc să folosească modele de plăci ceramice mai sofisticate iar în medie schimbarea plăcilor se realizează cel puţin o dată la 20 ani", a mai spus Măcărescu.

Conform studiului, în momentul achiziţiei, 65% dintre români optează pentru magazinele specializate şi doar 35% se îndreaptă către magazinele de bricolaj existente pe piaţa din România. 24% dintre românii care îşi schimbă gresia şi faianţa aleg plăci de culoare bej, în timp ce 22% optează pentru nuanţe de albastru. Maro şi verde sunt alte două tonuri cu mare căutare pe piaţa locală, în proporţie de 17%, respectiv 11%.

În ceea ce priveşte profilul cumpărătorilor de gresie şi faianţă de pe piaţa autohtonă, oficialii Cesarom au declarat că 70% dintre aceştia sunt căsătoriţi. De asemenea, decizia de cumpărare şi alegerea plăcilor este luată, în peste 70% din cazuri, de către femei cu vârste cuprinse între 30 şi 50 ani, cu studii medii sau superioare şi cu venituri medii.

În ceea ce priveşte designul, românii sunt influenţaţi de tendinţele pieţei internaţionale de plăci ceramice. Astfel, chiar dacă, datorită preţului scăzut pe metrul pătrat, cele mai vândute plăci ceramice sunt cele cu design marmorat, la nivelul pieţei se constată o creştere a cererii pentru colecţiile cu un design modern.





27 May 2010