Piaţa produselor pentru hidroizolare din România este o nişă slab dezvoltată, însă importantă pentru evitarea unor probleme cauzate de infiltraţiile de apă, precum apariţia mucegaiului sau exfolierea vopselei.

18830-foto_6_9cd544976d.jpgLa apariţia unor asemenea situaţii se trece la reparaţii, însă acestea costă dublu faţă de cât ar costa dacă s-ar utiliza materiale adecvate la construirea clădirii. La costuri medii ale materialelor şi manoperei, reparaţia costă circa 24 de lei pe metru pătrat. Protecţia clădirii împotriva infiltrării în acest caz se poate realiza prin aplicarea a două straturi de mortar hidroizolant. Costul mediu al hidroizolării cu produse special destinate acestui scop ar fi de 12 lei pe metru pătrat, valoare de două ori mai mică decât cea a reparaţiilor.

„Deocamdată, consumatorul român nu are informaţii suficiente despre beneficiile hidroizolării, aşadar nu-i acordă importanţa cuvenită. Însă, în momentul în care unui beneficiar de lucrare i de explică avantajele pe care le are dacă îşi hidroizolează zonele expuse la umezeală, acesta devine interesat de aceste soluţii", a declarat Marga Călin, director de marketing Duraziv, companie care produce mortar hidroizolant.

În primul trimestru al acestui an vânzările de produse Duraziv pentru hidroizolare au crescut cu 25%, faţă de perioada similară a anului trecut.

În cadrul unei clădiri cea mai mare nevoie de hidroizolaţie o au băile, subsolurile şi pivniţele, terasele şi balcoanele, piscinele sau soclurile clădirilor. Cel mai adesea românii hidroizolează soclurile şi terasele.


Sursa

1 iunie 2011