Momentan, izolaţia din denim pare un exerciţiu de imaginaţie. Practic, este vorba despre blugi reciclaţi, transformaţi în material izolator care poate fi folosit la orice, de la case, la clădiri de birouri sau saune, fără niciun fel de efect secundar. Dar pe cât de nerealist pare pentru o civilizaţie obişnuită cu un cu totul alt regim de construcţii, pe atât este de aproape de România. În Bucureşti, urmează să se deschidă o fabrică de izolaţii din denim, în urma unei investiţii de 9 milioane euro.

26986-recycled_denim_ijgcq.jpgIzolaţia din denim este încă de natură să stârnească multe controverse între specialiştii din domeniu, dar şi scepticism, în rândul clienţilor. De altfel, chiar şi cei care acum investesc milioane de euro în această tehnologie au fost la fel de intrigaţi la început.

„Unul dintre partenerii mei de afaceri tocmai plecase din România în SUA, atunci când a descoperit produsul. Ne-a atras atenţia imediat, ne-a surprins, părea prea bun să fie adevărat, aşa că am decis să aflăm cât mai multe informaţii despre el. Acum putem spune că merită toate eforturile noastre”, a declarat pentru IMOPEDIA.ro Ian Cousins, unul dintre investitori.

În aceste condiţii, mai mulţi oameni de afaceri americani care lucrează deja în domeniul imobiliar din România au decis să deschidă aici o fabrică de izolaţii din denim. Investiţia iniţială este de 9 milioane euro, iar construcţia este deja la primele etape.

„Fabrica este pe şoseaua de Centură, lângă Mogoşoaia. Suntem în procesul de obţinere a permisului de construire. Ne-am făcut un plan de afaceri care se întinde pe primii cinci ani, timp în care ar trebui să recuperăm investiţia iniţială, şi spun asta cu modestie. În realitate, dacă produsul este pe jumătate atât de bun pe cât îl credem noi, atunci recuperarea investiţiei ar trebui să apară în primii doi ani şi jumătate”, continuă Ian Cousins.

Românii, mai receptivi la noul material decât alte ţări străine

Paradoxal, românii au fost destul receptivi la acest nou material, comparativ cu alte ţări. Arhitecţii, constructorii sau dezvoltatorii locali s-au obişnuit deja cu trendul verde din piaţa construcţiilor şi sunt dispuşi să încerce lucruri noi.

„Am fost în locuri mult mai neprietenoase decât România. Aici, nivelul de educare este foarte bun, mulţi oameni vorbesc două-trei limbi străine. Din acest punct de vedere, aici este mult mai bine să derulezi o afaceri, decât în multe ţări europene, unde cei mai mulţi vorbesc doar limba nativă”, arată Ian Cousins.

Promisiunile izolaţiei din denim acoperă atât ceea ce garantează produsele clasice, precum un anumit nivel de rezistenţă la foc sau izolaţia fonică, iar în plus, produsul nu provoacă iritaţii ale pielii, nu permite dezvoltările microbiene şi, poate cel mai important, lasă aerul să circule. Pentru că este făcut aproape în totalitate din denim natural şi fibre de bumbac, nu poate fi vorba despre riscuri cancerigene sau chimicale iritante, cum se întâmplă în cazul multor produse din aceeaşi categorie.

La sfârşitul ciclului de viaţă, totul poate fi reciclat şi transformat din nou în izolaţie

În plus, aproape totul se poate recicla, la sfârşitul ciclului de viaţă. Produsul se pretează pieţei construcţiilor, în totalitatea ei, fiind util atât în construcţiile rezidenţiale cât şi de birouri, precum şi în izolarea saunelor sau a sălilor care au nevoie de o acustică impecabilă. Tocmai de aceea, tot ce se va produce în România, va fi distribuit către mai multe colţuri ale lumii.

„Fabrica din România va vinde şi către Europa de Vest, Germania, Italia, Franţa, probabil Italia mai târziu. Avem deja clienţi, avem scrisori de sprijin de la companii, arhitecţi, companii de proiectare. Este important pentru noi, pentru că dacă ajungi la clienţii care chiar fac designul şi pot decide implementarea produsului, este un început foarte bun”, conchide Ian Cousins.

CITEȘTE ȘI Plantele pot reduce întreţinerea cu până la 25%, dacă sunt plantate în locuri adecvate

 

22 octombrie 2012