România rămâne în continuare subdezvoltată din punct de vedere al spaţiilor comerciale moderne în comparaţie cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, iar pentru a compensa acest lucru dezvoltatorii au anunţat deja zeci de proiecte, arată ultimul raport al companiei Jones Lang LaSalle.

"Bucureştiul, o capitală europeană importantă, rămâne slab reprezentată la acest capitol, cel al spaţiilor comerciale moderne în comparaţie cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est. Ca urmare, interesul dezvoltatorilor a crescut rapid, ajungându-se la o posibilă aglomerare a centrelor comerciale în cazul în care toate proiectele propuse în ţară vor fi finalizate", se arată în raportul JLL.

Stocul modern de spaţii comerciale este în continuare foarte limitat în Bucureşti, cu numai 167.000 mp cuprinşi în cele cinci centre comerciale moderne precum şi aproximativ 60.000 mp spaţii de retail în galerii comerciale. În anul 2007 au fost livrate pe piaţă numai două extensii – Bucureşti Mall (8.500 mp) şi City Mall (5.000 mp).

În principalele oraşe din ţară au fost finalizate spaţii de peste 250.000 mp în centre comerciale de tip mall, parcuri de retail şi galerii comerciale.

Sursa

8 April 2008