În perioada 10-14 martie 2010, România va participa la cea de-a 44-a ediţie a bursei internaţionale de turism de la Berlin „Internationale Tourismus Börse (ITB)“. Standul României, organizat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, are o suprafaţă de 400 mp şi găzduieşte aproape 40 de expozanţi români – agenţi economici care activează în domeniul turismului.

Conform Master Planului pentru Turism, Germania este cea mai importantă piaţă, pe care România ar trebui să-şi concentreze eforturile de promovare, în vederea creşterii numărului de turişti străini în România. Germania reprezintă piaţa sursă pentru majoritatea destinaţiilor de vacanţă. Conform unui studiu realizat de compania de asigurări Europ Assisstance, turiştii germani sunt mai puţin influenţaţi de criză, comparativ cu alţi turişti europeni.

România este prezentă la ITB Berlin cu stand naţional încă din anul 1970. În urma participării României la ediţia de anul trecut şi în urma unor eforturi susţinute ale ministerului, România a reapărut în paginile catalogului TUI 2010, marcând astfel revenirea celui mai mare tour-operator german pe piaţa românească. De asemenea, anul trecut, ofertele turistice româneşti au fost incluse în cataloagele pentru 2010 ale altor mari tour-operatori germani, precum Dertour, ITS şi Messerschmidt.

ITB este cel mai mare târg de turism din lume, cu o suprafaţă de 160.000 mp şi 178.971 de vizitatori, dintre care 110.857 sunt vizitatori de specialitate. În acest sens, evenimentul îşi confirmă importanţa şi rezonanţa pe piaţa naţională şi internaţională prin diversitatea şi creşterea numărului de operatori din sector, rămânând în continuare o manifestare de imagine, ce reprezintă vitrina ofertei turistice unde sunt expuse produsele cu adevărat importante.

Prezenţa României la cel mai mare târg de turism din lume ca suprafaţă şi ca număr de vizitatori de specialitate aduce în fiecare an beneficii ţării noastre, fiind o oportunitate unică de a prezenta lumii întregi varietatea culturală şi turistică a ţării noastre. Participarea la ITB Berlin contribuie la creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, pe plan extern, şi la îmbunătăţirea imaginii ţării în lume.

 

 

 

 

9 martie 2010