România este cunoscută ca fiind unul dintre cele mai interesante locuri de investiţii pentru oamenii de afaceri interesaţi de centrele comerciale. Creşterea consumului, chiar şi în perioada de criză, precum şi numărul mic de centre comerciale raportat la populaţie, face ca acest segment să fie permanent efervescent. Compania de consultanţă DTZ Echinox a întocmit un studiu care a arătat calităţile României pe segmentul dezvoltărilor comerciale.

23965-how-big-is-mall-of-america.jpgCreşterea PIB-ului, precum şi nivelul vânzărilor în creştere constantă, fac din România una dintre principalele ţări de luat în calcul, atunci când vine vorba despre investiţii în domeniul comercial. Singura problemă ar fi creşterea populaţiei-ţintă, care este practic inexistentă. Totuşi, comparat cu restul Europei, cifrele pentru ţara noastră arată încurajator. Astfel, PIB-ul a crescut cu o medie anuală de 1,5% în România, în intervalul 2007-2011, în timp ce media pentru Europa este de doar 0,5%. De asemenea, rata şomajului este de 5,1% în România, anul trecut, în timp ce media pentru Europa este de 9,4%.

De asemenea, faptul că mai este mult loc de creştere este subliniat şi de numărul proiectelor pe care compania le deţine în lume. Astfel, dacă în Bucureşti există 12 proiecte, iar totalul pentru România este de 48 proiecte, în restul Europei sunt peste 5.100 de centre comerciale. Dacă în Bucureşti nivelul spaţiilor comerciale pe cap de locuitor este de 186 mp, iar în ţară această medie scade la 56 mp/locuitor, la nivel european media este de 326 mp/persoană.

Standardele beneficiilor par să fie însă aceleaşi şi la noi, ca şi în restul lumii. Astfel, putem vorbi despre contracte de închiriere pe o medie de cinci ani, despre perioade de gratuitate referitoare la chirie sau înţelegeri de altă natură, parafate prin contract.

CITEȘTE ȘI Condiţiile aspre de finanţare vor limita semnificativ investiţiile din piaţa imobiliară în 2012

 

22 martie 2012