Guvernanţii români par să se fi săturat să fie tachinaţi pe marginea subiectului „kilometri construiţi de autostradă”. Aşa se face că acum, cu cei aproape 60 de kilometri construiţi în 2011, am reuşit să urcăm direct pe locul doi în topul celor mai active ţări la construit de drumuri expres, din regiune. Totuşi, numărul total de kilometri de autostradă rămâne de departe cel mai mică din zonă.

22935-auto.jpgCu cei 58 de kilometri de autostradă construiți în România anul trecut, am reușit să surclasăm Ungaria și Bulgaria, dar am rămas mult în urma Poloniei, care a construit de patru ori mai mult decât noi: 217 km de autostradă.

  • Ungaria a construit 41,6 km de autostradă
  • Bulgaria a construit 19 km de autostradă

Astfel, Polonia, România, Ungaria şi Bulgaria au finalizat anul trecut, cumulat, circa 335 km de autostrăzi.

România are un total de 392 kilometri de autostradă

Însă, în ceea ce priveşte ierarhia în funcţie de lungimea totală a reţelei de autostrăzi:

  • Polonia este pe primul loc, cu aproape 1.200 km
  • Ungaria - peste 1.100 km
  • Bulgaria - aproape 500 km
  • România - 392 km

Anul trecut, România a finalizat tronsonul Arad-Timişoara şi a marcat mai multe inaugurări parţiale pe tronsoane precum Medgidia-Constanţa şi centura la profil de autostradă a Constanţei. Pe de altă parte, polonezii au deschis circulaţiei trei tronsoane pe autostrada A1, care traversează ţara de la nord la sud, un tronson pe autostrada A2, care traversează ţara de la est la vest, dar şi centura la standard de autostradă a oraşului Wroclaw, potrivit lui Mikolaj Karpinski, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Economiei Maritime din Polonia.

CITEŞTE ŞI Autostrăzi şi drumuri finalizate, în sfârşit. România se pregăteşte pentru investitori sau pentru alegeri?

 

12 ianuarie 2012