Ford a spus că nu are cum să îşi scoată maşinile din fabrica de la Craiova, din cauza infrastructurii, iar municipalitatea s-a conformat. Se va construi autostradă până la Piteşti, un alt oraş important pentru construcţia de maşini. Momentan, se poartă discuţii cu mai mulţi constructori interesaţi să preia proiectul.

30094-trakiya_highway_05.jpgAutostrada Piteşti-Craiova a intrat direct pe lista construcţiilor prioritare, alături de autostrada Bucureşti-Braşov, reactoarele 3 şi 4 de la Centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă, centrala de la Tarniţa, podul Măcin şi canalul Siret-Bărăgan. Primii paşi pentru demararea proiectului au fost făcuţi deja, iar aşteptările vizează dezvoltarea economică a zonei, odată cu inaugurarea autostrăzii.

„Am avut emoţii că domnul Dragnea, ministrul Dezvoltării, ar putea să tragă autostrada de sud pe la Alexandria. Desigur, şi aceea era bună pentru noi, însă mai importantă pentru noi este autostrada Piteşti-Craiova, pentru că ne leagă de un alt oraş important pentru industria de maşini, iar Ford a cerut autostradă care să ne lege de Piteşti. Putem spune acum că vom avea autostradă până la Constanţa şi nu mai pot spune investitorii că nu pot veni la Craiova din cauza infrastructurii care nu le permite să-şi scoată producţia din fabrică", a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.

În acest moment, există discuţii cu mai multe firme, privind construcţia autostrăzii. Și chiar dacă presiunea din partea colosului Ford este mare, anul acesta va fi mai degrabă dedicat punerii pe hârtie a planului decât implementării acestuia.

„Eu cred că lucrările nu vor începe mai devreme de anul viitor, pentru că mai întâi trebuie să se facă exproprierile. Autostrada va costa 1,5 miliarde euro", a mai spus primarul Craiovei.

În luna martie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat că vrea să contracteze prin concesiune construcţia şi operarea tronsonului Craiova - Piteşti, proiect estimat la 2 miliarde euro, care va fi realizat ca drum expres sau autostradă. Candidaţii trebuie să aibă o medie a cifrei de afaceri în domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier de minim 1,3 miliarde lei, pe ultimii trei ani. Preţul ofertei va avea o pondere de 75%, în vreme ce nivelul calitativ, tehnic şi funcţional al soluţiei tehnice va conta în proporţie de 25%.

CITEȘTE ȘI: De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?

 

23 aprilie 2013