Piaţa comerţului de lux este în continuare una foarte eficientă în România, indiferent de contextul economic dificil. Tocmai de aceea, mai multe branduri de renume internaţional sau chiar companii româneşti care se axează pe acest segment caută spaţii comerciale stradale. Calea Victoriei şi zona Dorobanţi rămân cele mai vânate pentru această categorie de clienţi.

25261-calea-victoriei-h-bucuresti.jpgDespre Calea Victoriei s-a spus mult timp că deţine supremaţia în ceea ce priveşte găzduirea retailerilor de lux. Între timp însă, psihologia proprietarilor magazinelor de lux s-a schimbat. Mulţi se orientează către hotelurile de cinci stele sau aleg zone comerciale cu tradiţie pentru segmentul de lux.

Cunoscută în trecut ca şi gazda luxului în România, Calea Victoriei a devenit o artera comercială a extremelor. Regăsim astfel o zonă de maxim interes pentru brand-urile de lux, cuprinsă între Strada Piaţa Amzei şi Str. Episcopiei, însă cu foarte puţine opţiuni reale de închiriere, şi alte două zone cuprinse între Piaţa Victoriei-Teatrul Act şi Athenee Palace Hilton- Splaiul Independenţei, unde oferta spaţiilor comerciale  vacante este foarte generoasă, însă insuficient de atractivă”, spune Mihaela Petrescu, Director, Head of Retail, Capital Property Advisors.  

Rata de ocupare a acestor spaţii este foarte mică, de doar 25%, dar chiriile au rămas foarte aproape de nivelul din perioada de glorie a pieţei imobiliare. Valorile sunt cuprinse între 50-60 euro/mp.

Zona Dorobanţi, noul punct de interes al companiilor de lux

Calea Dorobanţi este noul punct de atracţie al brandurilor de lux. Acest segment a avut de suferit de la începutul crizei, odată cu schimbarea preferinţelor consumatorilor de cafenele care se orientează mai nou spre Centrul Istoric. Astfel, rata de neocupare a spaţiilor comerciale a ajuns sub 10%. Dacă zona va avea suficientă putere de revenire va depinde în primul rând de disponibilitatea proprietarilor de a da spre închiriere spaţiile comerciale la preţuri corecte şi sustenabile  pentru cei care sunt real interesaţi să inaugureze noi magazine, spun specialiştii.

O altă opţiune pentru retailerii care se focusează pe nişa de lux a pieţei o reprezintă galeriile comerciale din cadrul hotelurilor de cinci stele. Clienţii hotelurilor se transformă în vadul comercial perfect pentru aceste branduri.

CITEŞTE ŞI: Top 10 – Cele mai scumpe proprietăţi scoase la vânzare în Bucureşti

 

13 iunie 2012