Construcţia Autostrăzii Transilvania mai are de aşteptat. Contractul cu compania Bechtel nu se mai încheie luni cu totul, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, după ce, cu puţin timp înainte, anunţase că “suma este stabilită”, iar contractul va fi încheiat cu certitudine la data stabilită.

30503-autostrada-transilvania.jpgRezilierea contractului este o chestiune de zile, mai sunt unele detalii de pus la punct în această perioadă”, a declarat pentru Mediafax ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.

La rândul său, premierul Victor Ponta a anunţat că a decis să trimită Corpul de Control pentru a verifica acest contract.

Potrivit lui Şova, pentru a putea fi construită Autostrada Transilvania, ar trebui scoase la licitaţie şi construite toate tronsoanele în acelaşi timp. De asemenea, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a afirmat că urmează să discute cu cei de la Direcţia Concesiuni. Totodată, Şova a spus că va avea loc o discuţie şi cu băncile, despre cum ar trebui procedat în cazul acestei lucrări.

O să implicăm autorităţile locale. Eu vreau să fac o întâlnire ori la Cluj ori la Oradea cu şefii judeţelor pe unde trece autostrada, să vedem în ce măsură ne pot ajuta şi ei”, a precizat Dan Şova.

Ministrul a mai spus că formula care se va aplica în acest caz va fi, cel mai probabil, concesiunea, menționând că a discutat cu alte câteva companii de construcţii interesate să participe la realizarea acestui proiect.

Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro, acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.

Compania a finalizat până acum 52 km de autostradă (Turda-Câmpia Turzii), din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an, din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 km de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătiți.

 

IMPORTANT SĂ ȘTII: De ce nu avem drumuri şi autostrăzi livrate la timp?

 

27 mai 2013