1 din 3 spaţii comerciale nu are un concept viabil de durată. Comercianţii locali preferă să-şi facă singuri planurile şi nu solicită consultanţă.

18566-137932maxim.jpgMajoritatea retailerilor din România şi-au construit afacerile pentru un profit imediat, fără a crea o strategie pe termen lung, lucru relevat în spaţiile pe care le deţin care nu sunt concepute pentru perioade mai lungi de timp, este de părere compania elenă Stirixis. Oficialii companiei estimează că în următorii 3-5 ani tot mai mulţi retaileri se vor orienta către identificarea unor concepte-cheie în amenajarea magazinelor, barurilor, restaurantelor etc.

"În prezent, doar circa 30% din dezvoltările existente în piaţa de retail locală sunt realizate în baza unor criterii ce respectă principiile unui business durabil", se arată într-un studiu al companiei, remis ieri redacţiei.

Potrivit sursei citate, dezvoltarea unui concept viabil pe termen lung implică o serie de elemente- cheie, precum: o strategie coerentă, studii solide de fezabilitate şi sustenabilitate.

Un alt factor crucial care trebuie luat în calcul în realizarea unui concept solid este modul în care angajaţii influenţează recuperarea investiţiei şi implicit profitabilitatea acesteia.

"La nivelul pieţei din România, am observat o reţinere din partea investitorilor în ceea ce priveşte colaborarea cu o companie care să se ocupe de toate aspectele legate de crearea unor spaţii care vând, inclusiv crearea unor concepte, datorită percepţiei că aceste servicii implică bugete mai mari. Realitatea este însă că lipsa unei consultanţe oferite de o astfel de companie poate fi mult mai costisitoare pe termen lung. De exemplu, alegerea unui concept greşit poate însemna sfârşitul unei afaceri", a declarat Alexander Athanassoulas, CEO Stirixis.

În conceperea unui spaţiu comercial orice detaliu contează

Designul spaţiilor de retail este un sistem complex, alcătuit din parametri multipli, în care relaţiile dintre elementele componente afectează rezultatul final.

Pentru a obţine rezultatele dorite în termeni de business, toţi aceşti parametri trebuie optimizaţi conform unei abordări unitare.

Printre cele mai importante elemente care trebuie luate în considerare sunt: design experienţial, layout şi funcţionalitate, personalul menit să deservească o zonă anume, designul arhitectural, grafic şi decorativ, designul instalaţiei de iluminare, tehnicile de marketing senzorial, semnalistica internă şi interacţiunea umană din spaţiul respectiv (relaţiile cu clienţii), precum şi mecanisme de feedback.

"Prin proiectele desfăşurate până în prezent, am reuşit să realizăm tranzacţia de la concepte care nu produceau rezultatele dorite, la business-uri profitabile. De exemplu, funcţionalitatea, mai precis lipsa acesteia, poate genera pierderi semnificative într-un business. Am avut un caz în care poziţionarea rafturilor la 40 cm distanţă de podea îngreuna accesul consumatorilor la produsele dorite, determinând scăderea dramatică a vânzărilor. Este greu de crezut că un detaliu atât de mic poate avea o influenţă atât de mare, dar, odată ce problema a fost soluţionată şi rafturile au fost plasate la 80 de cm, o înălţime uşor accesibilă, vânzările au crescut proporţional", a adăugat Athanassoulas.

Stirixis a realizat la nivel internaţional peste 350 de proiecte în diferite ţări, ce au vizat maximizarea investiţiei clienţilor şi implementarea unor concepte care vând pe termen lung.


Sursa

26 mai 2011