România s-a clasat pe locul 7 din 67 de ţări în funcţie de numărul retailerilor internaţionali de top intraţi pe piaţă anul trecut, potrivit unui studiu al firmei CB Richard Ellis (CBRE).

Retailerii internaţionali, vin, încă, în RomâniaPrincipalele atuuri ale ţării noatre au fost creşterea puterii de cumpărare şi deschiderea unor noi centre comerciale.

România a devansat ţări din zona centrală şi est-europeană, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Polonia.

Printre mărcile care au deschis recent magazine pe piaţa autohtonă se numără C&A, Peacocks, Stradivarius sau GAP. Anul trecut s-au deschis opt mall-uri doar în Bucureşti.

Ţările care au înregistrat un procentaj mai ridicat decât România sunt Arabia Saudită, Kuweit, Serbia (unde deschiderea unuia dintre cele mai mari malluri locale a atras numeroşi retaileri internaţionali), Indonezia şi Emiratele Arabe Unite.

Potrivit studiului, 2008 a fost unul dintre cei mai activi ani în ceea ce priveşte intrarea unor branduri internaţionale. Acelaşi studiu plasează Londra pe primul loc în topul celor mai atractive oraşe pentru mărcile internaţionale de top. Capitala Marii Britanii este urmată de Paris şi de New York, Bucureştiul ocupând doar locul 76. Studiul a analizat 280 dintre retailerii internaţionali de top din 67 de ţări.

25 April 2009