0-246-mall.jpgPiaţa mall-urilor va continua să aibă o dinamică deosebită şi în următorii ani, pe fondul creşterii nivelului de trai şi a diversificării produselor financiare de credit pentru persoane fizice. În aceste condiţii va creşte şi interesul marilor retaileri pentru piaţa din România, iar dezvoltarea de noi centre comerciale moderne va fi impulsionată. 

Toate noile proiecte de centre comerciale sunt moderne şi respectă regulile internaţionale de design şi layout. Fiecare mall are chiriaşi ancoră, zonă de food-court şi de distracţie, cinema şi raţie de locuri de parcare. Aura Voiculescu, consultant în cadrul departamentului de retail al DTZ Echinox, susţine că vom asista la o trecere de la centrele comerciale de primă generaţie la cele foarte moderne, ce vor putea concura orice mall din Europa Centrală şi de Est.

În comparaţie cu celelalte capitale ale Uniunii Europene, Bucureştiul dispune în continuare de o ofertă limitată de spaţii comerciale moderne, raportate la numărul de locuitori. Pe acest fond, ne putem aştepta ca cererea să se menţină ridicată, urmând să se stabilizeze în următorii doi ani, pe măsură ce noile proiecte vor fi livrate pe piaţă.

DTZ Echinox estimează că operatorii internaţionali de retail vor continua să se extindă atât în Bucureşti, cât şi în principalele oraşe ale ţării. Totuşi, Capitala va rămâne cea mai atractivă din sectorul imobiliar, având în prezent un stoc de circa 150.000 mp de spaţii comerciale moderne. Dacă ne raportăm la alte capitale din regiune, constatăm că stăm foarte prost. Praga are un stoc de circa 460.00 mp de spaţii comerciale, Budapesta circa 550.000 mp, în vreme ce supremaţia este deţinută de Varşovia, cu aproximativ 1.300.000 mp.

Sursa

9 March 2007