Oricine caută un agent imobiliar bun, atunci când are o tranzacție de făcut. Mulți dintre cei care sunt în această situație aud de Ștefan Niță, unul dintre agenții imobiliari de top din piață. Este agentul care a reușit să vândă proprietăți pe care nimeni nu voia să le cumpere până la momentul în care le-a preluat el. Este agentul care a reușit să facă tranzacții cu șase zerouri chiar și în cele mai negre perioade ale crizei imobiliare. Este agentul care vinde orice, de la păduri, până la cele mai luxoase proprietăți. Astăzi, Ștefan Niță vorbește despre drumul lui până la succes, despre cine sunt clienții cu care acceptă să lucreze și ce oferă în schimbul comisionului pe care îl încasează, într-un interviu marca IMOPEDIA.ro. 


41313-stefan_nita_1_high_res.jpgIMOPEDIA: Ești considerat unul dintre cei mai buni agenti din piață. Cum ai ajuns la această performanță?

Ștefan Niță, manager S38 : Totul a pornit de la pasiunea pentru această frumoasă meserie, apoi mi-am fixat permanent obiective tot mai înalte, urmărind întotdeauna scopul final – acela de a fi cel mai bun. Am urmărit cu atenție nevoile clienților, am analizat problemele cu care se confruntă și am reușit astfel să construiesc un sistem de succes pentru tranzacționarea proprietăților. Sunt alături de clienții pe care îi reprezint începând de la vizionări, până la încheierea tranzacției, la notar. Între între aceste două puncte de început și sfârșit este un întreg proces, care implică o gamă foarte largă de servicii. Tocmai de aceea, am ales parteneri profesioniști care să păstreze standardul acestor servicii. Lucrez cu un fotograf profesionist, cu avocați performanți care să verifice atent actele, cu specialiști în marketing care știu să propulseze o proprietate dar și cu evaluatori care cunosc perfect piața. Pe scurt, oameni care să-mi semene atât ca devotament cât și ca respect oferit meseriei lor. Consider că respectul pe care îl oferi clienților este respectul pe care tu îl meriți din partea lor.

IMOPEDIA: Cât este de importantă educația, în acest domeniu? 

Ștefan Niță, manager S38: Educația, în domeniul imobiliar, este foarte importantă, din punctul meu de vedere, chiar dacă cei mai mulți nu îmi împărtășesc această convingere. Personal, caut perfecționarea permanentă. Citesc permanent cărți de specialitate și numai anul trecut am găsit timp pentru finalizarea a șase cursuri susținute de traineri de top, pentru că nu fac rabat de la calitate.

Regulile de aur ale agentului de top: lucrurile trebuie să fie clare, deștepte iar realitatea nu trebuie distorsionată

IMOPEDIA: Care sunt tipurile de proprietăți pe care le lucrezi și ce stil de lucru abordezi (exclusivitate, reprezentare exclusiva, intermediere)?

Ștefan Niță, manager S38: Datorită calității înalte pe care o ofer și pe care o pretind, lucrez doar cu proprietăți premium, în regim de exclusivitate. Consider că aceste proprietăți mă reprezintă. Acest sistem îmi conferă confortul necesar pentru a-mi face meseria foarte bine. Îmi plac lucrurile clare, deștepte si nu distorsionez niciodată realitatea. 

IMOPEDIA: Care a fost cea mai scumpă proprietate tranzacționată, de-a lungul anilor?

Ștefan Niță, manager S38: Înainte de criza imobiliară, atunci când toată lumea vindea mult și scump, nivelul tranzacțiilor era cu adevărat spectaculos. Numărul banilor se pierdea. Mult mai importante însă au fost proprietățile tranzacționate în perioada crizei imobiliare. Atunci când cei mai buni agenți imobiliari au atins apogeul, iar cei mai slabi au ieșit din joc. Atunci am vândut o pădure, aceasta a fost cea mai scumpă ofertă, dar nu pot spune mai multe despre această tranzacție, pentru că respect clauzele contractuale.

Calitatea trebuie apreciată și plătită la adevărata ei valoare

IMOPEDIA: Ești un agent scump?

Ștefan Niță, manager S38: Pretind să fiu plătit la valoarea pe care o ofer. Atât timp cât am rata de tranzacționare foarte mare și reușesc să vând oferte care stau în piață câțiva ani de zile până ajung la mine, este normal ca și comisionul meu să fie pe măsură. Este exact ca la mașini, diferența dintre o mașină nouă, de top, și una la mâna a doua. Dacă vrei o bijuterie a tehnologiei, atunci trebuie să o apreciezi și să o plătești la adevărata ei valoare.  

IMOPEDIA: Cum s-a modificat profilul clienților pe măsură ce ai avansat în carieră? Cu ce fel de clienți lucrai la început, cu ce fel de clienți lucrezi acum?

Ștefan Niță, manager S38: Profilul clienților s-a schimbat datorită segmentului pe care îl lucrez, dar clienții, indiferent de segment, sunt oameni. Îmi place să îi tratez pe toți la fel. Lucrez cu același devotement fiecare client în parte. Am clienți începând de la persoane fizice, care s-au chinuit ani de zile să-și revendice proprietățile, persoane juridice cu cifre de afaceri uriașe, până la fonduri de investiții străine.

IMOPEDIA: Te caută clienții tocmai pentru că au auzit de performanțele tale? 

Ștefan Niță, manager S38: Da, sunt căutat de clienți datorită sistemului de lucru. Primesc multe recomandări pentru că niște calități precum transparența, rata de închidere cât și serviciile de calitate oferite sunt apreciate și răsplătite.

IMOPEDIA: Devine munca mai ușoară odată ce te perfecționezi? Mai găsești provocări în munca zilnică?

Ștefan Niță, manager S38: Devine mai ușoară într-o oarecare măsură, pentru că știi ce ai de făcut. Dar așa cum noi evoluăm ca oameni, viața evoluează, tehnologia evoluează, la fel și serviciile oferite trebuie să evolueze permanent. Astfel, fiecare zi este o provocare, ca și fiecare ofertă sau client în parte. Provocările nu vor înceta să existe atât timp cât există pasiune și devotament, dar și pentru că nici o vânzare pe care am făcut-o nu a semănat cu alta. Fiecare este unică și provocatoare în felul ei. Iar faptul că lucrez cu oameni este o provocare continuă, pentru a performa atât eu ca om cât și ca profesionist.

IMOPEDIA: Te-a tentat vreodată gândul de a pleca să muncești în altă țară, având acest nivel înalt de profesionalism? 

Ștefan Niță, manager S38: M-am gândit la acest lucru, dar am preferat să rămân în țara mea. Comparativ cu ce se întâmplă în România, piața externă este mult mai educată și mai matură, dar dorința de a fi unul dintre cei care schimba ceva în bine la noi în țară a fost mult mai mare decat confortul meu personal. Acesta este motivul pentru care continui să ofer servicii de calitate și încerc să fiu un mentor pentru colegii mei.

CITEȘTE ȘI: 

9 March 2017