Maturizarea pieţei imobiliare autohtone a dus la o scădere în lanţ a randamentelor oferite de o investiţie în domeniu. Singurul segment care nu urmează acest trend descendent este cel rezidenţial. Specialiştii companiei Coldwell Banker, cel mai nou jucător intrat pe piaţa de profil, spun că şi în 2007 afacerile cu locuinţe vor genera randamente de aproximativ 10%, suficient pentru a atrage atenţia investitorilor care până nu demult preferau Ungaria sau Cehia. Acesta este şi unul dintre argumentele pentru care cei de la Coldwell Banker au decis să vină în România. Strategia lor este de a achiziţiona firme autohtone deja consacrate pe pieţele locale, astfel încât în umătorii trei ani să deţină o reţea naţională de 20 de birouri.

„Vom prelua companii care sunt lideri de piaţă în zona de unde provin şi care pot să demonstreze cifrele cuprinse în bilanţuri. Deşi avem stabilit un buget pentru achiziţii, nu pot să spun ce sumă avem disponibilă pentru acest proces, deoarece ar influenţa puternic piaţa", a declarat directorul executiv pentru România şi Moldova al companiei, Valentin Ilie. Mai mult, el spune că intenţia Coldwell Banker este de a deveni lider de piaţă în următorii trei ani, printre principalii competitori autohtoni numărându-se companii precum Colliers International, Eurisko, CB Richard Ellis, DTZ Echinox sau Neocasa.

Cum intenţionează să atingă acest obiectiv? Compania oferă servicii de consultanţă şi brokeraj imobiliar pentru toate segmentele imobiliare, precum şi servicii adiacente precum achiziţii, studii de piaţă, analize de investiţii sau management al proprietăţii. Cei de la Coldwell aduc şi o gamă de servicii în premieră pentru piaţa autohtonă. Unul dintre acestea este destinat clienţilor care vizează achiziţionarea unei proprietăţi a cărei valoare depăşeşte un milion de euro, oriunde s-ar afla aceasta pe mapamond. Directorul general al companiei spune că acest serviciu va deveni operaţional la jumătatea acestui an. El afirmă totodată că „este uşor să vinzi proprietăţi de lux în străinătate românilor, în condiţiile în care în România, preţurile acestor proprietăţi sunt mai mari decât în afară". La succesul acestui proiect contribuie şi dimensiunea internaţională a companiei. Coldwell Banker este deţinută în prezent de Realogy Corporation. Firma are o reţea de 3.800 de birouri care acoperă 30 de ţări şi peste 120.000 de agenţi imobiliari.

Sursa

29 March 2007