Caderea cererii de credite ipotecare a determinat Raiffeisen Bank sa renunte la distributia specializata a acestui tip de produse prin unitati dedicate denumite "Casa ta".

foto:bloombiz.ro"«Casa ta» dispare ca si canal de distributie distinct. Era un exemplu de focusare pe produs, dar in noile conditii de piata am optat pentru o strategie centrata pe relatia cu clientul, nu pe produse distincte. Conceptul «Casa ta» este integrat in banca, creditele ipotecare fiind vandute prin agentiile obisnuite", a declarat Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.

El spune ca o parte din locatiile "Casa ta" sunt alocate serviciului Raiffeisen Exclusive (de tip private banking), dedicat clientilor cu disponibilitati peste medie. In rest, Van Groningen nu crede ca reteaua teritoriala a bancii are nevoie sa fie restructurata pentru o eventuala adaptare la scaderea abrupta a cererii de credite.

"Reteaua este foarte importanta pentru o banca universala, iar ca nivel strategic cred ca este bine dimensionata. Nu este nevoie de o restructurare, dar renegociem chirii, optimizam spatii, ne uitam dupa locatii mai bune si daca le gasim mutam unele sucursale." La sfarsitul trimestrului al treilea din 2009 banca avea 562 de unitati, nivel neschimbat fata de trimestrul I, potrivit datelor publicate de actionarul majoritar, Raiffeisen International.

 

Sursa

4 February 2010