Febra mall-urilor nu e specifică României. Vecinii bulgari au cea mai mare rată de creştere a numărului de mall-uri din Europa. Un oraş de doar 300.000 de locuitori, ca Varna, are 4 mall-uri. Unul, Mall Varna, este proprietatea Raiffeisen.

17216-f_73460300.jpgRaiffeisen a primit la sfârşitul anului trecut undă verde de la autorităţile bulgare să preia unul dintre cele patru mall-uri din Varna, oraş tranzitat de 500.000 de români în 2010.

Grupul austriac a cumpărat integral compania britanică Miller Mall Varna One EAD care cumpărase mall-ul pentru 120 milioane de euro de la fostul proprietar Interservice Uzunovi. Suma pe care Raiffeisen a plătit-o n-a fost dezvăluită. Ce se ştie este că designul şi construcţia mall-ului din 2008 a costat între 50 şi 54 de milioane de euro, bani luaţi cu împrumut de la Raiffeisen.

Mall Varna este creditat acum ca un centrul comercial de succes. Totodată, ar fi una dintre cele mai atractive destinaţii de shoping din Bulgaria.

Pentru că este situat în apropiere de aeroportul din Varna, beneficiază de acces rapid din centrul orasului şi din statiunile de odihnă.

În prezent, 97% din spatiu comercial este angajat. Suprafaţa construită a complexului este de 70.000 de m.p., repartizaţi pe 4 etaje şi 3 niveluri subterane. Pe o suprafaţă totală de 33.000 de m.p. operează 150 de magazine de vânzare cu amănunt, care oferă produse de peste 300 de branduri.

Branduri

Nine West, Swarovski, Adidas, Nike, Puma, Le Coq Sportif, Beauty Zone, Esprit, Miss Sixty & Energie, Fox, New Yorker, Tally Weijl, Triumph, All About Shoes, Rip Curl, Kenvelo, Lee, Rifle, Wrangler, Lacoste, GStar, Levi's, Replay, Seven Hill, Mason's, Bugatti, Converse şi altele.


Sursa

23 March 2011