RADET Constanta distribuie cupoanele pentru caldura... contra cost!
Curentul - 30.11.2005
 


Bonurile valorice nu se mai trimit prin posta, din aceasta iarna ele putand fi ridicate doar de la punctul de lucru al societatii Curiero SRL Bucuresti. Sute de oameni din intregul municipiu sunt obligati sa se prezinte la sediul din strada Rasuri nr. 13, unde stau la cozi interminabile pentru a intra in posesia cupoanelor cuvenite. Firma percepe taxe suplimentare pentru aducerea bonurilor la domiciliu, fapt ce reprezinta o incalcare flagranta a legii.

Pana in acest an, distribuirea bonurile valorice s-a derulat normal, fara a se inregistra probleme deosebite, toata operatiunea fiind efectuata in stransa colaborare cu Posta Romana. Totul se facea in baza prevederilor Conventiei Nationale nr.100/555, incheiata intre RADET si CN Posta Romana, raport in care aceasta din urma se obliga sa imparta ajutoarele. Cupoanele veneau direct acasa sau la sediile Asociatiilor de locatari, evitandu-se astfel aparitia unor cozi interminabile sau alte evenimente nedorite. Totul s-a schimbat insa in aceasta toamna, cand serviciul efectuat altadata de Posta a fost preluat in totalitate de o firma de curierat. Firma care a aparut peste noapte in aceasta afacere se numeste SC Curiero SRL, agent economic cu sediul in Capitala, dar care de curand si-a deschis un punct de lucru si la Constanta.

Taxe suplimentare

Totul a inceput pe data de 21 noiembrie, cand sediul RADET Constanta a fost "pichetat" de peste 150 de persoane venite sa isi ridice ajutorul promis. Pe usa institutiei era afisat un anunt potrivit caruia distribuirea cupoanelor se face si in acest an, incepand cu 22 noiembrie, prin intermediul Postei Romane. Anuntul respectiv exista si astazi dar realitatea este cu totul alta. Dupa cateva ore de confuzie generala, RADET a anuntat ca mult-asteptatele cupoane se vor ridica de la sediul situat pe strada Badea Cartan.

Oamenii s-au conformat dar, odata ajunsi pe Badea Cartan, au avut surpriza sa afle ca operatiunea nu se deruleaza nici aici si ca trebuie sa astepte linistiti acasa, urmand sa primeasca bonurile prin posta. In zilele de sambata si duminica, zeci de familii cu domiciliul in diverse cartiere ale municipiului au primit acasa bonuri "buclucase". Pe o foaie de hartie de aproximativ 10 centimetri lungime si trei-patru centimetri latime, o firma de curierat, SC Curiero SRL Bucuresti, invita la ridicarea cupoanelor. Potrivit bonului, actiunea urma sa se deruleze in cursul zilei de luni, la punctul de lucru al firmei de curierat. Luni dimineata, in fata imobilului din strada Rasuri se aflau peste o suta de persoane care asteptau sa isi ridice cupoanele. Toti cei care au contactat telefonic firma Curiero, cu o zi inainte solicitand sa le fie trimise cupoanele la domiciliu, asa cum se intampla in fiecare an, au fost instiintati ca pentru acest lucru trebuie sa achite o taxa suplimentara.

Costuri cu mult mai ridicate

Operatiunea de distribuire costa in prezent RADET mult mai mult ca in anii trecuti, iar beneficiarii din intregul judet sunt nemultumiti de serviciile prestate. Potrivit RADET, contractul cu SC Curiero prevede ca agentii societatii sunt obligati sa se prezinte la domiciliul beneficiarului pentru a inmana bonurile valorice, cu confirmare de primire. Doar in cazul in care beneficiarul nu este gasit acasa, se lasa la usa sau la cutia postala o instiintare. SC Curiero a fost infiintata la finele anului 2002, in spatele sau spunandu-se ca se afla fosti conducatori ai Postei Romane. De altfel, sectorul principal de activitate este cel de posta si telecomunicatii.

Beneficiind de relatii sus-puse, societatea a reusit sa se dezvolte de la an la an, ajungand sa creeze o retea de 50 de agentii in intreaga tara. Potrivit unei institutii specializate in monitorizarea societatilor de curierat (European Monitoring Center of Change), Curiero SRL Bucuresti are anul acesta o cifra de afaceri care depaseste suma de 3 milioane de euro si are un personal format din aproximativ 500 de angajati.

Redactia Curentul

30 November 2005